אנדומטריוזיס היא מחלה גינקולוגית כרונית שסובלות ממנה כ-10% מהנשים בגיל הפריון, והנשים המתמודדות עם המחלה עלולות לסבול מכאבים אגניים קשים, בעיות פוריות וממגוון רחב של סימפטומים נוספים. עד עכשיו, נשים החולות במחלה אשר מתגוררות ברשות הפלסטיניות, לא יכלו לקבל מענה מלא למצבן הרפואי, שכן לא היה רופא המומחה בביצוע הניתוחים הללו. ד"ר עלאא אבו חטאב בן ה-34, סיים בהדסה התמחות ברפואת נשים  לפני כשנה ועם סיום התמחותו החל השתלמות בת שנתיים באנדוסקופיה גינקולוגית תחת היחידה לאנדומטריוזיס וכירורגיה גינקולוגית.

"תמיד עניין אותי לטפל באנשים, והבחירה ברפואה הייתה די ברורה", הסביר, "למדתי רפואה באוניברסיטה בקהיר והתחלתי את ההתמחות שלי בבית החולים הדסה עין כרם ברפואת נשים. לאחר העבודה שלי עם ד"ר אורי דיאור, מנהל היחידה לאנדומטריוזיס וכירורגיה גינקולוגית בהדסה, הבנתי מאוד מהר לאן אני שואף להגיע. בשנים האחרונות אנחנו רואים שהמודעות למחלת אנדומטריוזיס גדלה, יותר ויותר נשים מאובחנות כסובלות מהמחלה בארץ ובעולם בכלל. עם זאת, "המודעות למחלה עדיין נמוכה ברשות הפלסטינית, כן שנשים החולות בה - סובלות מפגיעה קשה באיכות חייהן, יחד עם בעיות פריון, ולא מקבלות אבחנה וטיפול מתאים".

"המחלה משפיעה מאוד על חיי האישה ובני משפחתה, לכן דורש טיפול קבוע - ואכן כיום ישנם טיפולים תרופתיים, כירורגים ומשלימים שיכולים להיטיב עימן, ולמנוע הידרדרות במצבן. לכן, מצער אותי לחשוב שנשים רבות עדיין לא יודעות על האפשרויות הללו - וממשיכות לסבול ללא אבחנה וטיפול מתאימים", הוסיף. "במהלך הכשרתי בהדסה הבנתי שאני יכול להיות שותף בהבאת הבשורה, ולהביא את הרפואה אותה אנו מעניקים להמון נשים ונערות גם לנשים ברשות הפלסטינית. בנוסף לטיפול באנדומטריוזיס אני לומד לבצע את הניתוחים הלפרוסקופיים המורכבים ביותר בגינקולוגיה".

הוא הדגיש: "אני גאה ונרגש שבסיום הכשרתי בעוד כשנה וחצי - אוכל לחזור עם היכולות הללו לרשות הפלסטינית ולסייע שם לנשים שסובלות מאנדומטריוזיס וממגוון מחלות גינקולוגיות אחרות שדורשות טיפול  כירורגי איכותי. למדתי ואני עדיין לומד מהטובים ביותר בתחום וכל יום נחשף לדברים חדשים".

ד"ר דיאור סיכם: "ד"ר אבו חטאב הוא בראש ובראשונה אדם נהדר ורופא מצוין. הוא משקיע רבות בהכשרתו, מגיע להישגים מצוינים ובשבילי זה תענוג גדול ללמד אותו. אני מאוד שמח שיש לי את  האפשרות להכשיר רופא שיוכל לתת טיפול מצוין במקום שבו טיפול כזה חסר. אני משוכנע שכשד"ר אבו חטאב יסיים את הכשרתו הוא יהיה מנתח מצוין והקשרים שלנו איתו ימשכו גם בעתיד".