במהלך הקיץ ישנה עליה בכמות הפניות בשל עקיצות בעלי חיים והכשות נחש למלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. מתחילת החודש, טופלו שלושה ילדים עם חשש לעקיצות או הכשת נחש, שניים מהם גם אושפזו. 

מכת העקרבים: חמישה נעקצו תוך שעות ברחבי הארץ | כל הפרטים

בתחילת החודש, הגיעה למרכז הרפואי קפלן נויה גואטה בת 10 וחצי מיבנה, לאחר שהוכשה על ידי נחש בעת שבילתה בבריכה עם משפחתה. נויה מספרת: "הייתי בקאנטרי עם אחותי, הלכתי להחזיר רובי מים. פתאום באמצע הדרך הסתובב סביב הרגל שלי נחש. אחותי אמרה לי שזה נחש וסרבתי להאמין. חזרתי וראיתי שזה באמת נחש, והעפתי אותו עם הרגל, ראיתי איך הוא נראה, ואז פחדתי. הלכתי מהר לאמא שלי להגיד לה שהכיש אותי נחש". 

אימה של נויה מספרת: "היא באה אליי עם הכשת הנחש. הזמינו אמבולנס ופינו אותה לבית החולים, שם היא נשארה להשגחה. הראו לה תמונה של הנחש, וכך היא זיהתה את הנחש. המזל שלנו שזה לא היה נחש ארסי, אז זה נגמר בנס. הילדה קצת מפחדת עדיין, אבל אני מאמינה שזה יעבור לה וטוב שזה נגמר כך בנס". 

בנוסף, במהלך השבוע האחרון טופלו במלר"ד הילדים ילד בן 8 וחצי מרחובות בשל עקיצה שהתנפחה וכן ילדה בת שנה וחצי מאחד המושבים בחבל לכיש שהכניסה לפיה עקרב צהוב. הוריה של הילדה הבחינו בכך, והוציאו במהירות את העקרב, בעודו חי מפיה של הילדה, ככל הנראה לפני שהספיק לעקוץ.

ד"ר אביעד נחמני, רופא ילדים במלר"ד הילדים במרכז הרפואי קפלן: "תקופת הקיץ היא תקופה מועדת לפורענות בכל הנוגע לעקיצות של בעלי חיים והכשות נחש, ואנחנו רואים עליה בכמות המקרים המגיעים למלר"ד הילדים בקפלן. חשוב לדעת שבמקרים כאלה יש הנחיות ברורות לעשה ואל תעשה. אם ניתן, רצוי לזהות את בעל החיים ולהגיע באופן מידי לחדר המיון. מותר לשטוף את האזור במים וסבון. אם ניתן לקבע את מקום ההכשה או הנשיכה ולמעט תזוזה. חשוב להדגיש שאסור לנסות למצוץ את הארס באמצעות הפה".