לאחר שמשרד הבריאות דרש מבתי החולים לבצע בדיקות PCR למטופלים במחלקות הפנימיות, היום (שלישי) דחו מנהלי בתי החולים את ההוראה וטענו כי היא תגרום לעומס לא סביר.

בעקבות פניית בתי החולים: מנכ"ל משרד רה"מ צפוי לכנס דיון לגבי המשבר התקציבי

"אנחנו מבינים את הצורך של מערכת הבריאות לאפיין את התחלואה והסיווג של הווירוס. נראה לנו, שברמה המקצועית, ביצוע הבדיקה לכלל המאושפזים לא יביא מידע יעיל. מאידך, נפח פעילות זה מטיל עלינו עומס עבודה לא סביר, בעיקר במעבדות שגם כך עמוסות. בנוסף, זה יביא להוצאות ניכרות של תקציב הקניות והשכר בתקופה שמאתגרת כלכלית".

עוד הוסיפו מנהלי בתי החולים כי "כמות החולים המגיעים לאשפוז עקב קורונה הינה נמוכה ולכן אולי נכון לבצע את הסקר בקהילה שם רוב החולים עם תסמינים נשמתים נמצאים ויהיה אפקט משמעותי יותר לסקר. בתי החולים הממשלתיים ימשיכו לבצע בדיקות PCR לפי שיקול קליני".

על המכתב חתומים מנהלי בתי החולים הלל יפה, זיו, פוריה, המרכז הרפואי לגליל, רמב"ם, בני-ציון, שמיר, וולפסון, שיבא וברזילי.

בגלל העלייה בתחלואת הקורונה בחודש האחרון, אמש משרד הבריאות הורה לכלל בתי החולים לבצע במשך שלושת השבועות הקרובים בדיקות PCR לכלל המטופלים במחלקות פנימיות על מנת לנטר את הנגיף. 

בהודעה המלאה שהוציא, נכתב: "בחודש האחרון אנו עדים לעליה בתחלואת קורונה, הן בקהילה והן במערך האשפוזי. כיום מרבית התחלואה מאובחנת באמצעות בדיקות ביתיות או עפ"י אבחנה קלינית ללא בדיקות מעבדה, מה שמקשה לאמוד את מידת התחלואה בעת הזו, על כן ברור שהתמונה המשתקפת מייצגת תת דיווח. כדי לאמוד ביתר דיוק את מידת נרחבות התחלואה הנוכחית לשם קביעת מדיניות, הננו מבקשים שבשלושת השבועות הקרובים תבוצע בדיקת PCR לקורונה לכל המתקבלים לאשפוז במחלקות הפנימיות במוסדכם".