ברקע החשש מהווריאנט החדש של הקורונה: קופות החולים הודיעו היום (שלישי) על פתיחת מבצע חיסוני השפעת לחורף 2023-2024. לשם כך, כל הקופות הצטיידו במנות חיסון רבות מסוגים שונים, כאשר מומלץ לזמן תור באתר, באפליקציה או במרפאה של קופת החולים. אוכלוסיות היעד לקבלת חיסון שפעת הם חולים כרוניים, מרותקי בית, נשים המתכננות הריון, נשים הרות ולאחר לידה, תינוקות וילדים, עובדי מערכת הבריאות ודיירי בתי האבות.

נתונים מדאיגים: חלה עלייה במספר מקרי המוות של ילדים בחופש הגדול
"לא יעיל": מנהלי בתיה"ח נגד הנחיית משרד הבריאות בנוגע לקורונה
 
רות ברוך, ראש אגף סיעוד בחטיבת קהילה כללית ומנהלת מבצע חיסוני שפעת, אמרה כי "מבצע ההתחסנות נגד שפעת הינו חלק משמעותי בהיערכות של כללית ומערכת הבריאות לקראת החורף הקרב. חיסון נגד שפעת הוא אמצעי יעיל ומוכח למניעת תחלואת השפעת, סיבוכיה ולהפחתת אשפוזים. האתגר שלנו לחסן בשלושה חודשים את מירב אוכלוסיות היעד והציבור הרחב. מומלץ להקדים ולהתחסן כדי לקבל הגנה מהשפעת, במיוחד לנוכח המגמה שאנו רואים בימים אלה, עם העלייה בתחלואה קורונה, רצוי להגיע לחורף מוגנים ולהימנע מתחלואה צולבת".

ד"ר רוני פרבר, מנהל מחלקת בריאות הציבור במאוחדת: "תחלואת החורף הקרוב בישראל צפויה להיות קשה, ולכן אנחנו קוראים למבוטחינו להגיע ולהתחסן לשפעת, בראשם הקבוצות שנמצאות בסיכון גבוה. יחד עם זאת, אנחנו קוראים לכלל האוכלוסייה להגיע, גם לצעירים שנוטים להתחסן פחות. ההתחסנות נגד שפעת יכולה למנוע תחלואה צולבת של פלורונה - שילוב של שפעת וקורונה, וגם להפחית את העומסים על מערכת הבריאות".

החיסונים מגיעים לקופות החולים (צילום: רמי זרנגר)
החיסונים מגיעים לקופות החולים (צילום: רמי זרנגר)

מתחסנים לפני החורף (צילום: באדיבות רמי זרנגר)
מתחסנים לפני החורף (צילום: באדיבות רמי זרנגר)

בקופת החולים מכבי ציינו, כי בשנה שעברה התחסנו למעלה מ-465 אלף חברות וחברי הקופה בכל רחבי הארץ, שמהווים 18%. עוד עולה מהנתונים כי למעלה מ-55% מגילאי 65+ התחסנו בשנה שעברה, ו-23% מקרב הנשים בהיריון חוסנו נגד נגיף השפעת בחורף אשתקד.

האחות הראשית של מכבי שירותי בריאות תמי אלקלעי ציינה: "החיסון נגד נגיף השפעת הינו חיסון בטוח ויעיל, שיכול בהחלט למנוע תחלואת חורף ואף להציל חיים. הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני מחלת השפעת ולמנוע את סיבוכיה האפשריים היא באמצעות התחסנות. אנו ממליצים לכולם להגיע למרפאות שלנו ולהתחסן, בדגש על אוכלוסיות שנמצאות בקבוצות הסיכון, לרבות: גילאי 65 ומעלה, נשים בהיריון, ילדים וחולים כרוניים".

בין ראשוני המתחסנים הם הזוג אלי ויפית שפירא, שהגיעו יחד להתחסן במרכז הרפואי של מכבי שירותי בריאות ברמת השרון, וקיבלו חיסון מאחות מכבי מדינה קרמן. "נכון שהחום בחוץ עדיין בשיאו אבל הסתיו בפתח ואנחנו רוצים להגיע אליו בטוחים ומוגנים. בכל שנה אנחנו מקדימים להתחסן והחלטנו לעשות את זה גם הפעם, כדי לעבור את החורף בשלום", אמרו הזוג שפירא.