שיבולת שועל מומלצת לשילוב בתפריט היומי מכיוון שהיא מכילה את כל אבות המזון ושופעת ערכים תזונתיים ויתרונות בריאותיים. ניתן להכין ממנה דייסה ולהוסיף אותה ליוגורט, תבשילים, קציצות, מרקים, עוגות ועוגיות.

5 אסטרואידים יעברו השבוע ליד כדור הארץ - כך זה ישפיע עלינו
החטא ועונשו: אברהם אלקום קיבל את הבשורה המרה | האח הגדול

לשיבולת שועל שעשויה מדגנים מלאים לוקח זמן רב יותר להתבשל, אך היא בריאה ושימושית יותר משיבולת שועל אינסטנט שהיא מעובדת ומאבדת חלק מתכונותיה החשובות.

הנה חמש סיבות לאכול שיבולת שועל בכל יום:

עשירה בנוגדי חמצון
שיבולת שועל מכילה נוגדי חמצון, פוליפנולים וחומצה פרולית. התכונות נוגדות החמצון של שיבולת השועל מספקות השפעות אנטי דלקתיות לגוף ומעודדות את זרימת הדם על ידי הרחבת כלי הדם.

מפחיתה את הסיכון למחלות לב וסוכרת
שיבולת שועל עוזרת להוריד את רמות הכולסטרול LDL ולסייע במניעת מחלות לב. סיבים מסיסים, בהם שיבולת השועל, הוכחו כתורמים לבריאות הלב. שיבולת השועל מכילה גם סידן ואשלגן, שמסייעים במניעת לחץ דם גבוה. הדגן העשיר גם מסייע במניעת סוכרת תודות לערך הגליקמי (מערכת דירוג לפחמימות המבוססת על השפעתן על רמת הגלוקוז בדם) הנמוך שבו, שמסייע לעיכול איטי של המזון ומאפשר לאינסולין להישאר יציב לאורך זמן.

מקלה על עצירות
תכולת הסיבים בשיבולת השועל מסייעת להקל על עצירות. סיבים עובדים נהדר על העיכול וגם עוזרים למנוע עצירות בשל ההשפעה המשלשלת הטבעית שלהם. תכולת הסיבים סופגת מים בגוף, מה שעוזר להוסיף נפח גדול לצואה, ולהאיץ את המעבר שלה במערכת העיכול.

מקדמת ירידה במשקל
בטא-גלוקנים בשיבולת השועל עוזרים לעכב את הזמן שלוקח לקיבה לרוקן מזון, מה שמעניק תחושת שובע לפרקי זמן ארוכים יותר. שיבולת שועל גם עוזרת לקדם את שחרורו של פפטיד YY, הורמון המיוצר במעיים בעת האכילה המסייע לספק תחושה של שובע לאחר הארוחה, מה שגורם לאדם לצרוך פחות קלוריות ולרדת במשקל.

מסייעת בטיפוח העור
בשיבולת שועל נמצאים אלמנטים רבים שהוכחו כשימושיים בטיפול בעור. שיבולת שועל טחונה דק מסייעת להגן על העור ולטפל בגרד וגירוי במחלות עור שונות מכיוון שהיא מאזנת את רמת החומציות בעור, ובכך תורמת לריפוי ואף למניעת המחלות.