חברת המכשור הרפואי הישראלית ביופרוטקט (BioProtect) קיבלה אישור FDA לשיווק של בלון המתכלה בגוף שמאפשר הגנה על המעי במהלך טיפול קרינתי לסרטן הערמונית. ביופרוטקט, הממוקמת בצור יגאל,  מעסיקה כ-25 עובדות ועובדים.

מחקר קבע: אורח חיים בריא מפחית סיכון לחלות בסרטן הערמונית

בעקבות אישור ה-FDA בכוונת החברה להתמקד בשיווק המוצר בשוק האמריקני. המשקיעים המובילים בחברה כוללים את Triventures, Almeda Ventures, Peregrine, KB, וכן את Consensus Business Group בבעלות איש העסקים Vincent Tchenguiz. מוצר החברה עבר ניסויים מוצלחים בישראל, קיבל אישור אמ"ר ממשרד הבריאות וכבר נמכר למספר בתי חולים בארץ.

איתי ברנע מנכ''ל BioProtect (צילום: נועה זני)
איתי ברנע מנכ''ל BioProtect (צילום: נועה זני)

על פי נתוני האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן, סרטן הערמונית הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים בארצות הברית, וכ-288,300 גברים צפויים להיות מאובחנים בסרטן זה בארה"ב במהלך 2023.  בישראל 1 מכל 9 גברים יאובחן עם סרטן הערמונית.

זמינות טכנולוגיות חדשניות, כגון הבלון של ביופרוטקט, מאפשרות הגברת היעילות והבטיחות של הטיפולים הקרינתיים למען טובת המטופלים.

"אנו מאמינים שלבלון שפיתחנו יש פוטנציאל לחולל מהפכה בהגנה על המעי מפני רעילות במהלך טיפול קרינתי בסרטן הערמונית", אמר איתי ברנע, מנכ"ל ביופרוטקט. "לא רק שהשתל מספק הגנה טובה יותר על איברים בריאים, הוא גם תומך בשיטות טיפול מתקדמות הכוללות מתן כמות קרינה גדולה במספר מצומצם של הקרנות".

מידע נוסף על ביופרוטקט ומוצריה אפשר למצוא באתר www.BioProtect.com.