כולנו יודעים שעישון סיגריות מזיק לבריאות. סיגריה מכילה ניקוטין, זפת ופחמן חד חמצני. הזפת רע מאוד לריאות וניקוטין הוא החומר שגורם להתמכרות. עישון יכול לגרום למחלות לב וכלי דם, מספר סוגים של סרטן, מחלות בדרכי הנשימה ופגיעות אחרות נוספות. אבל מה קורה לגוף שלכם כשאתם מפסיקים לעשן?

בשורת ענק למעריצי הסדרה: "קופה ראשית" בהודעה מרגשת
הפרטים נחשפים: נאס"א צפויה לטלטל היום את העולם

אחרי 20 דקות

לאחר עישון הסיגריה האחרונה שלכם, לחץ הדם והדופק יירדו. כאשר אתם מפסיקים לעשן, זה מיטיב עם הסמפונות שלכם. הסיבה לכך היא שאוויר מקנה הנשימה שלכם עובר דרכם ושניהם מחוברים לריאות שלכם. העשן פוגע בסיבים שבסמפונות שחשובים לשמירה על דרכי הנשימה נקיות. כאשר אתם מפסיקים לעשן, תהיו פחות חשופים לזיהומים כי הסמפונות יוכלו לעשות את מה שהם צריכים לעשות כדי לשמור על בריאותכם. לאחר 20 דקות של הפסקה, סמפונות אלה יתחילו לתפקד שוב.

אחרי 24 שעות

אם תפסיקו לעשן ליום אחד, הריאות שלכם כבר יהיו נקיות יותר ממה שהיו יום קודם. הריאות עובדות קשה כדי להיפטר מחד תחמוצת הפחמן והזפת ואתם עלולים להתחיל להשתעל.

אחרי שבועיים עד 12 שבועות

אם לא תעשנו במשך שבועיים עד 12 שבועות זרימת הדם שלכם תשתפר פלאים.

אחרי שנה

לאחר שנה ללא עישון לא תצטרכו לחשוש כל כך מפני מחלות לב וכלי דם. אם לא עישנתם במשך שנה, הסיכון לחלות באחת מהמחלות הללו ירד. בנוסף תבחינו שהנשימה שלכם השתפרה ושאתם כבר לא משתעלים כל כך הרבה.

אחרי 15 שנים

לאחר 15 שנים בלי סיגריה ביד הסיכון לקבל התקף לב או שבץ ירד באופן משמעותי. למעשה, הסיכויים ללקות בהתקף לב או שבץ יהיו זהים לאלה של מישהו שמעולם לא עישן בכלל.