בצל העלייה בתחלואה: 200 אלף מנות חיסון של חברת "מודרנה" הגיעו היום (שלישי) לישראל, וחצי מיליון נוספות צפויות לנחות בתוך כשלושה שבועות. מדובר בחיסונים מעודכנים לתת הזן החדש של ווריאנט האומיקרון, והם עברו את אישור ה-FDA. המשמעות היא, כי מבצע החיסונים הנרחב עשוי להתחיל כבר בימים הקרובים, לפני חג סוכות.

שמחנו מהר מדי? מומחה מזהיר: "הקורונה ממשיכה לאיים על חיינו"

בשלב הראשון, יוכלו להתחסן בני 12 ומעלה הנמצאים בקבוצות סיכון לתחלואה קשה מהנגיף, זאת ללא קשר לסוג החיסון או למספר המנות שניתנו בעבר. בהמשך, עם הגעת מנות חיסון נוספות, יורחב פלח האוכלוסיה שיוכלו להתחסן, ובכל מקרה - מומלץ למטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני מכל סיבה שהיא להתחסן נגד קורונה.

במשרד הבריאות ממליצים לקבל את מנת החיסון החדשה כבר בחודשי הסתיו, ככל האפשר במקביל לחיסוני השפעת, כאשר בהמשך - עם הגעת חיסונים נוספים - יורחבו האוכלוסיות שיוכלו להתחסן, כאשר ככלל, החיסונים מאושרים לכלל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים ומעלה ללא קשר למספר המנות שניתנו בעבר.

חיסוני קורונה חדשים מגיעים לישראל  (צילום: לוגי גרופ)
חיסוני קורונה חדשים מגיעים לישראל (צילום: לוגי גרופ)

בנוסף, ניתן לקבל את החיסון נגד קורונה במקביל לתרכיבים אחרים, בהם חיסון נגד שפעת או בכל מרווח זמנים בין החיסונים, למעט חיסון נגד אבעבועות הקוף שמומלץ לשקול מרווח של ארבעה שבועות בין התרכיבים, בייחוד במתבגרים ובגברים צעירים. כמו כן, נשים הרות יכולות להתחסן נגד הקורונה בכל שלבי ההיריון וכן, להתחסן במקביל בתרכיבים מומלצים לנשים הרות כגון חיסון נגד שעלת או נגד שפעת, בכל מרווח זמנים בין החיסונים. בנוסף, ניתן לחסן נשים מניקות ונשים המתכננות היריון, זאת על פי ההנחיות.

ממסוף המטענים של ממן בנתב"ג מעדכנים כי מטוס מטען של חברת "קאל" ינחת היום מבלגיה בשעה 17:15 עם פאלט (משטח טעינה ייעודי למטוסים) שבתוכו מאוחסנים 200 אלף חיסונים לקורונה של חברת מודרנה. במהלך השעות האחרונות רעננו בממן את הנהלים בכל הקשור לפריקת חיסוני הקורונה וביצעו מספר תרגולים תוך מתן דגש על בטיחות המטען הרגיש ומהירות הפריקה מהמטוס למשאית הקירור שתמתין בסמוך למטוס ותשנע את המטען למחסני סלא במודיעין.