אז… איך עובד דיקור סיני לבעלי חיים? ולאיזה בעיות הוא מתאים? הרפואה המשלימה לבעלי חיים כוללת בעיקר דיקור סיני, פרחי באך וכירופרקטיקה. דיקור סיני יכול לשפר בצורה דרמטית את בריאות בעלי החיים שלנו: הוא משכך כאבים, משפר את יכולת התנועה, מחזק את המערכת החיסונית ובמקרים רבים חוסך מתן סטרואידים או כניסה לניתוחים.  הוא משפר את איכות החיים של חיות מבוגרות, מקל על תהליכים דלקתיים, משחרר שרירים תפוסים ולמשל, בזכותו כלב צולע יכול לחזור לרוץ ולעלות במדרגות ואפילו חיה שמיועדת להרדמה יכולה לקבל סיכוי נוסף. בנוסף, לדיקור סיני יש יתרון משמעותי על הרפואה המערבית והוא טיפול בחרדות ובעיות התנהגות. בעלי החיים שלנו בדיוק כמונו, סובלים מטראומות, פחדים ומושפעים מאירועים שחוו במהלך חייהם. אם בעל החיים שלכם סובל מחרדות, תוקפנות או בעיות התנהגות כאלה ואחרות שפוגעות באורך החיים שלו ושלכם, ממליצה לכם בחום לנסות דיקור סיני. 

אז בטח אתם שואלים את עצמכם איך כמה מחטים יכולות לתת מענה לבעיות שהזכרתי לעיל. מה זה בעצם דיקור סיני? ואיך הוא עובד?
שיטת טיפול סינית עתיקה שלפיה קיימים בגוף תעלות אנרגיה הנקראות מרידיאנים שעוברות דרך כלל האיברים. בתוך המרידיאנים זורמת אנרגיה שנקראת צ׳י ומטרתנו היא לגרום לאנרגיה הזו לזרום בין האיברים בצורה חלקה. בזמן מחלה ישנו חוסר איזון/חסימה בזרימת האנרגיה. על גבי המרידיאנים נמצאים נקודות דיקור שבאמצעות דקירת נקודות אלו ניתן לתעל אנרגיה למקומות שונים בגוף. האנרגיה שזורמת תסייע ביכולת הבסיסית של החיה לרפא את עצמה ולזרז תהליכי החלמה. 

לדוגמא, לאחרונה טיפלתי בכלב שעבר פגיעה מוחית, במקרה שלו ההשלכות היו על שלפוחית השתן. הסוגרים הפסיקו לעבוד ומתארת לעצמכם שאתם מבינים איזה חוסר נוחות זה גורם לכלב ולבעלים. הטיפול הראשוני בו היה לחזק את שריר שלפוחית השתן ולגרום לו לפעול לעיתים תכופות יותר, לאחר מכן עברתי לדקר במרידיאנים שאחראים על המוח ובמהרה היה ניתן לראות שיפור. 

הכותבת היא סטודנטית לרפואה אלטרנטיבית לבעלי חיים במכללת לוינסקי-וינגייט וסטודנטית לאחות וטרינרית בבית החולים הוטרינרי בית דגן.