לקראת יום הצמחונים הבינלאומי, שיחול ביום ראשון, ממליצים מומחים לתזונה ודיאטה בשירותי בריאות כללית על שורת דרכים לשילוב רכיבי מזון חיוניים, לאלו המנהלים אורח חיים צמחוני או טבעוני. הברזל הוא מרכיב חיוני בהמוגלובין, נשא החמצן בדם לכל חלקי הגוף. חוסר בברזל עלול לגרום להפרעות ריכוז, זיכרון ולמידה ובמצבים קשים, לאנמיה.

מתכננים טיול לאירופה? כדאי שתתחסנו מפני נגיף קטלני
חידושים פורצי דרך בתחום הרפואה האלטרנטיבית - והפעם לבעלי חיים

מקורות טובים לברזל לצמחונים: דגנים מלאים, קמח מלא, ירקות ירוקים עלים, קטניות, שעועית וחלק מהפירות היבשים. סידן: הסידן הוא המינרל השכיח ביותר בגוף. מרבית הסידן מרוכז בעצמות ובשיניים, לדוגמה, השלד של מבוגר צעיר מכיל כ-1.2 ק"ג סידן.

חוסר בסידן קשור בהתפתחות רככת בילדים. במבוגרים, חוסר  בסידן עלול לגרום להתרככות העצמות. מקורות טובים לסידן לצמחונים: חלב ומוצריו, ירקות עלים ירוקים, אגוזים וזרעים (שקדים, שומשום וכדומה) טופו ופירות יבשים. הטבעונים אומנם לא משלבים מוצרי החלב, אך ניתן לשלב את סוגי המזון הנוספים המומלצים.

אבץ: האבץ הוא מינרל המהווה רכיב בכל תאי הגוף, המעורב במגוון פעילויות כגון, גדילה ושגשוג, ריפוי פצעים, פעילות הורמונלית (אינסולין לדוגמה) תפקוד מערכות רבות – כבד, אשכים ושחלות, בריאות העור, מערכת החיסון ועמידות לזיהומים, ריאקציות אנזימתיות שונות המעורבות בחילוף חומרים של חלבונים, פחמימות, שומנים ואנרגיה.

מקורות טובים במזון לצמחוניים-טבעונים: אבץ מצוי במגוון מזונות, בעיקר במזונות חלבוניים. תפריט צמחוני-טבעוני מכיל פחות אבץ מתפריט המכיל מוצרי בשר, לכן חשוב לצמחונים להקפיד על מקורות האבץ בתפריט. מקור טוב לאבץ מהווים עדשים וקטניות שמרים, אגוזים וזרעים, דגנים מלאים, גרעיני דלעת ועוד.

בתוך כך, לקראת חג סוכות, מפרטת מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה של שירותי בריאות כללית במחוז דן-פתח תקווה, את יתרונות התזונתיים הבריאותיים של פרי התמר".

"התמר מלבד היותו מתוק הוא גם בריא, עשיר בסידן מכיל ברזל, וויטמין A ומשמש מקור מצוין למינרלים: מגנזיום, זרחן ובמיוחד אשלגן", היא אומרת – "במקביל, הוא מופחת קלוריות".

לדבריה, בשל תכונותיו הבריאותיות האלו, מהווה התמר ספק אנרגיה מיידית ומומלץ במיוחד לספורטאים, רוכבי אופניים ולכל המרבים בפעילות פיזית. את התמר ניתן למצוא בארבעה סוגים: טרי, לח, מיובש ודחוס. "התמר יכול לשמש כממתיק טבעי במקום סוכר או דבש", מסכמת אורבך.