שר הבריאות משה ארבל שלח הערב (שלישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בעקבות הפרסומים על מספר מקרים מאז פרוץ המלחמה, בהם מחבלים אושפזו בבתי חולים ברחבי הארץ. "מאז תחילת הלחימה, סוגיית הטיפול במחבלי החמאס הארורים והנתעבים במסגרת בתי החולים הציבוריים מערימה קושי אדיר על מערכת הבריאות. בשעות קשות אלו, מערכת הבריאות צריכה להתמקד באופן מלא בטיפול בנפגעי הטבח הנפשע, בחיילי צה״ל ובמוכנות לקראת הבאות", כתב.

"משימת האבטחה והטיפול במחבלים הארורים והנתעבים במסגרת מערכת הבריאות הציבורית פוגע באופן משמעותי במאמצים אלו ועל כן, בהנחייתי, מערכת הבריאות הציבורית לא תטפל בהם. על הטיפול בנושא להיות מופקד בידי צה״ל או השב״ס וכמובן שמשרד הבריאות נכון וערוך לסייע לגופים אלו, ככל שיידרש. אבקש את הנחייתך המיידית להטמיע הוראה זו בקרב כלל הגופים האמורים", הוסיף.

בתגובה לפניות רבות שמועברות אלינו, הנהלת איכילוב מעדכנת שמחבל שפונה לבית החולים על ידי מד״א ממתקן כליאה לא נקלט במיון. בבדיקת סיבת ההפניה נראה שיעד הפינוי הוא המתקן הרפואי ברמלה של השב״ס; בכל מקרה, המחבל נבדק על ידי רופא בכיר באמבולנס מחוץ לכותלי המיון והופנה בהתאם להמשך הערכה ליעד הפינוי המתאים בשב״ס, שאמון על הטיפול בכלואים.