המלחמה בדרום שפרצה בחודש שעבר הובילה לעלייה משמעותית ברכישת תרופות הרגעה ושינה ללא מרשם, ולעלייה ברכישת משככי כאבים, כך עולה מנתוני רשת בתי המרקחת "מכבי פארם". בנוסף, במהלך החודש נרשמה עלייה של מאות אחוזים ברכישת תרופות ותוספי תזונה להרגעה במצבי לחץ וחרדה, וכן עלייה של עשרות אחוזים ברכישת תרופות לשיכוך כאבים.

בתרופות המשמשות להרגעה והשראת שינה כגון נרבן, רילקסין, ולריאן וקלמנרבין, נרשמה עליה ממוצעת של כ-90% במהלך חודש אוקטובר לעומת חודשים יוני-אוגוסט 2023. בתוספי תזונה אשר מיוחס להם אפקט מרגיע כגון רסקיו ורגיעון נרשמה עליה ממוצעת של כ-230% במהלך חודש אוקטובר לעומת יוני-אוגוסט. בקטגוריית משככי הכאבים כגון אדוויל, אקמול ואופטלגין, נרשמה עלייה ממוצעת של כ-20% ברכישה באותה תקופת בדיקה.

הרוקחת הראשית של רשת מכבי פארם, שרה גביש, ציינה כי "בימים אלו ישראלים רבים מחפשים פתרון מהיר לסיוע בהפחתת הלחץ והחרדה והרוקחות והרוקחים שלנו מדווחים על התייעצויות רבות של מטופלים בנושא, כאשר רבים מתארים קושי גדול בהירדמות ובשינה רציפה בעקבות המצב. לגבי העלייה ברכישה של משככי כאבים לא מן הנמנע שהמצב במדינה מוביל לכך שהישראלים סובלים יותר מכאבי ראש ומיגרנות, אך ייתכן והעלייה קשורה גם ברצון של רבים להצטייד בתרופות שכיחות על רקע הנחיות פיקוד העורף״.

בתוך כך, בקופת החולים מכבי מציינים כי למעלה מ-3,000 חברי מכבי כבר פנו לקו הסיוע המיוחד לתמיכה נפשית אותו מפעילה מכבי ע״י עובדות ועובדים סוציאליים. המוקד כמובן ממשיך להיות זמין לחברי וחברות מכבי דרך מוקד מכבי ללא הפסקה במספר 3555*.