המרכז הלאומי להשתלות הודיע כי אתמול התבצעה תרומה מהחי שפותחת שרשרת של הצלבות בהשתלת כליה. שירי דורות מתל אביב, 
אשר רק שלשום בצהריים השתחררה מהמילואים בחיל המודיעין אליהם גויסה כבר בראשית המלחמה, פתחה אתמול שרשרת של שלוש השתלות.

אף מקום לא חסין: היעד הבא של צה"ל - המבצר של חמאס
במערב מיישרים קו עם ישראל: גורלו של חמאס נחרץ

בעלה יוסי תרם גם הוא כליה דרך המרכז להשתלות לפני ארבע שנים במסגרת תכנית ההצלבות הארצית. גם אחיה של שירי תרם כליה לפני כשנה וחצי וגויס למילואים במלחמת "חרבות ברזל" (קיבל צל"ש על חילוץ תחת אש במלחמת לבנון השנייה).

דורות קבעה מועד לתרומה אך בגלל המלחמה נדחה מועד הניתוח, כך שיתאפשר לה להיות קצת יותר זמן במילואים.

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות: "ליוויתי לפני ארבע שנים את יוסי בעלה של שירי, שהגיע לתרום כליה במסגרת תכנית ההצלבות דרך המרכז הלאומי להשתלות, בה נמצאים זוגות, רובם בני משפחה, שלא נמצאה בניהם התאמה. שירי רגשה אותי כאשר פנתה אלי לפני כשנה על מנת להתחיל בתהליך לקראת  תרומת כליה בתכנית ההצלבות. ביחד עם בעלה ואחיה של שירי, אנחנו פוגשים משפחה מיוחדת באצילותה שתורמת למדינה, גם כתורמי כליה וגם כעת בזמן המלחמה, כאשר כולם מגויסים, כל אחד בתחומו. משפחה מעוררת השראה".

פרופ׳ איתן מור, מנהל המרכז להשתלות כליה במרכז הרפואי "שיבא", אמר כי "שירי הגיעה למרכז השתלות כליה ב'שיבא' דרך המרכז הלאומי להשתלות בפברואר 2023, כדי לתרום כליה לאדם שהיא לא מכירה. במיוחד בתקופה זו, ההתגייסות והסולידריות של שירי במטרה להציל חיים, תוך כדי שירות מילואים, מרגשת אותנו ונותנת לנו תקווה. בזכות שירי שהגיעה דרך תוכנית ההצלבות, חייהם של שלושה אנשים יתחילו מחדש".