שר הבריאות אוריאל בוסו הודיע הבוקר (שני) כי בעקבות סיכום שהושג עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', תועבר תוספת תקציב מיידית של 200 מיליון שקלים עבור התמגנות של בתי החולים בדרום, בצפון ובמרכז. הסכום מצטרף ל-75 מיליון השקלים שהועברו לטובת מיגון מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל.

בהודעה נמסר כי במסגרת התוספת התקציבית, הוקצה סכום של כ-228 מיליון שקלים עבור מיזמי התמגנות קבועים, אשר נותנים מענה לתוספת מיטות ממוגנות ושמירה על רצף תפקודי וסך של כ-47 מיליון שקלים עבור מיגון מתפרץ לצורך התגוננות מיידית. הכסף שהועבר יאפשר הוספה של יותר מ-3,000 מיטות ממוגנות במגוון מחלקות בבתי החולים, בהן חדרי ניתוח ממוגנים בסורוקה ומחלקת טיפול נמרץ ממוגנת בבית החולים זיו. בנוסף, יושקעו מיליוני שקלים במיגון מחלקות קיימות בבתי חולים נוספים, ובתוספת של מיטות חירום בבית החולים בחניון התת קרקעי.

במשרד הבריאות ציינו עוד כי מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", הושקעו סכומים משמעותיים במיגון ומוכנות לחירום של בתי החולים, שיאפשרו רציפות תפקודית וימשיך להשקיע בכך בשנים הבאות. כאמור, על פי התוכנית שהוצגה לאחרונה ימוגנו כ-70% ממיטות האשפוז בארץ וכן כל המיטות בבנקי הדם ובמכוני הדיאליזה. עלות התוכנית צפויה להגיע לכ-4.5 מיליארד שקלים.

שר הבריאות אוריאל בוסו ציין: "במסגרת הביקורים שערכתי בבתי החולים בכל רחבי הארץ נוכחתי לראות כי קיים צורך מיידי בהרחבת המיגון בכל בתי החולים. בימים אלו של הסלמה ביטחונית אנחנו מחויבים להעניק ביטחון מקסימלי למאושפזים ולבאי בית החולים ואני מודה לשר האוצר שהבין את גודל השעה ונרתם למשימה הלאומית החשובה".