אופיר רמות משדרות התפנתה עם משפחתה למושב שורש כשהיא בחודש התשיעי להריונה, שם פגשה בתושב המושב, פרופ' יוסי עזרא, מנהל יחידת מיילדות וגניקולוגיה בהדסה עין כרם המלווה ומאמץ במושב את משפחתה. ביום הלידה – נסגר המעגל בהתרגשות כשהוא פגש אותה ליווה אותה ועזר לה לעבור את הלידה בשלום.

במחלקת יולדות א' בהדסה עין כרם מתאוששת מלידתה אופיר רמות, תושבת שדרות במקור, אשר פונתה עם בני משפחתה למושב שורש בפאתי ירושלים. במושב, הוצמדה לכל משפחה מהדרום – משפחה מהמושב, אשר "מאמצת" אותה - ומלווה אותה בכל הדרוש ובקליטה נעימה ונוחה עד כמה שניתן. את פרופ' יוסי עזרא הכירה אופיר כבן המושב וכמי שמשפחתו מלווה את משפחתה במסירות בימים אלה. היא לא שיערה כלל, כי כמנהל יחידת מילדות וגניקולוגיה, הוא גם יפגוש אותה בחדרי הלידה בהדסה עין כרם וילווה את לידתה בבטחה.

אופיר ודניאל, זוג צעיר משדרות שחיכה בקוצר רוח ללידת ביתם הראשונה, מצאו את עצמם בשבת ה-7.10 בממ"ד בבית הוריה של אופיר בשדרות, יחד עם שאר בני המשפחה המורחבת, בעוד אביה של אופיר שהה במקלט בבית הכנסת באותו זמן.

אופיר ואחותה, שתיהן בהריון, לא חשו בטוב וכך גם סבתה של אופיר, וללא מים, חשמל או קליטת אינטרנט, המצב היה חמור ביותר. ביום ראשון בבוקר, אחרי שבת קשה בממ"ד, מלאה באזעקות ובהתראות על חדירות מחבלים, הבינה המשפחה שהיא חייבת להתפנות כמה שיותר מהיר.

בני המשפחה עברו דרך חתחתים ארוכה ומסובכת שכללה אריזה חפוזה ואיסוף ציוד מן הבתים, כאשר בדרכים הם פגשו בתופת – "גילינו עיר הרוסה, פלוגות של חיילים ושוטרים עם נשקים דרוכים מסתובבים ברחובות, אירוע שרודף אירוע", מספרת אופיר. "חיפשנו ליווי ומצאנו את אחים לנשק, הם עזרו לנו להגיע לרכב ולצאת מהעיר בשלום". 

כששמעו על האירוח בצימרים של מושב שורש, אשר הציעו לינה ואף ליווי של תושבי המקום, הבינו כי זה הפתרון עבורם בעיקר לאור העובדה כי אופיר עתידה ללדת בכל רגע.

במושב שורש הוצמדה לכל משפחה מפונה מלווים מהמושב, ומשפחתה של אופיר זכו ממש במקרה לליווי של פרופ' יוסי עזרא - מנהל יחידת מיילדות וגניקולוגיה בהדסה עין כרם, ורעייתו - שמיד רתמה את בעלה לעזרה לאופיר ולדניאל. הוא ליווה את הזוג בבדיקות בהדסה לקראת הלידה ובא לבקר ולבדוק את אופיר מספר פעמים ביום הלידה עצמו.

ביום שני האחרון לפנות בוקר ירדו המים של אופיר, והיא ודניאל הגיעו במהרה לבית החולים, ובשל מנח מאתגר של התינוקת הרופאים הכינו את אופיר ודניאל כי ייתכן ויהיה צורך בניתוח קיסרי. בערב, הצוות הרפואי פנה ללידת ואקום כניסיון אחרון לפני הניתוח הקיסרי, ופרופ' עזרא, שבדיוק סיים את הניתוחים שלו ובא לבדוק מה המצב של אופיר, בדיוק נכנס לחדרה ועזר לצוות ליילד את אופיר בבטחה.

"שמחתי מאוד על השידוך שאשתי עשתה, ושהייתה לי ההזדמנות לעזור לאופיר ולדניאל המקסימים לאורך הדרך ובסוף, במקרה, גם לקחת חלק בלידה שלהם", מספר פרופ' עזרא'.

"האמת, שהתפללתי כבר שהתינוקת תישאר עוד קצת בבטן שלי, שמענו על כל כך הרבה חברים ושכנים שלנו שנהרגו ושאלתי את עצמי – לאיזה מין עולם היא יוצאת?" מספרת אופיר בהתרגשות, "היה מאוד מלחיץ לחשוב על לידה בסיטואציה כזאת, אבל כשהיא הגיעה – היא ריפאה אותי ונתנה לי תקווה. הרבה ימים הייתי בחרדה, אבל עכשיו אני צריכה להיאחז בחיים – במיוחד בשביל התינוקת שלי.

"פרופ' עזרא הוא מלאך, הוא ואשתו עטפו אותנו בחום וגרמו לנו להרגיש בבית. כל מי שאנחנו פוגשים – הם אנשים כל כך טובים שנותנים מעצמם עם המון אהבה. זה לא תמיד נעים להיות בצד המקבל, אבל כשהאחיות במחלקת יולדות בהדסה מציעות להביא לך בגדים מהבית שלהן, וכשהמתנדבים דואגים לך מסביב לשעון – אי אפשר שלא להתרגש".