שר הבריאות אוריאל בוסו ומנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב פנו לארגון הבריאות העולמי במכתב מחאה חריף בעקבות  צילומי הווידאו שחשף דובר צה"ל, המעידים על פעילות טרור שביצע ארגון חמאס משטח בית החולים "שיפא" בעזה.

במערכת הביטחון מעריכים: העסקה תצא לפועל רק עוד מספר ימים
"חשב שלא נהפוך שולחן": יחזקאלי מסביר מהי הטעות הגדולה של סנוואר

"ב-7 באוקטובר, היום הקטלני ביותר לעם היהודי מאז הימים האפלים של השואה, אלפי מחבלי חמאס הסתערו על יישובים וערים ישראליים, שרפו תינוקות חיים, אנסו נשים, עינו ילדים לעיני הוריהם ורצחו למעלה מ-1,200 איש ואישה, כולל משפחות שלמות. חמאס לקח בשבי אזרחים ישראליים, בהם תינוקות, נשים ומבוגרים, רבים מהם חולים ופצועים קשה. באופן טרגי, ארגון הבריאות העולמי נאלם דום בכל הנוגע לסוגיה זו ונקט צעדים סמליים בלבד לטובת הישראלים שבשבי, בעוד שהוא מתבטא בנחרצות ובביקורת נגד מאמצי ישראל למוטט את החמאס ולהגן על אזרחים פלסטינים" כתבו.

עוד כתבו, כי "ב-2 בנובמבר, ד"ר מייקל ריאן, מנהל תכנית החירום של ארגון הבריאות העולמי טען כי הוא מודע למתרחש 'מעל לפני השטח' בבית החולים שיפא (בעזה). הוא הכיר בכך ששימוש במתקנים רפואיים למטרות צבאיות אסור על פי החוק הבינלאומי, אך הטיל ספק בכך שמתבצעות פעולות טרור במתחם בית החולים. למרות זאת, אתמול פרסם צה"ל תיעוד ממצלמות במעגל סגור המעיד בבירור על פעילויות טרור נרחבות 'מעל לפני שטח' בית החולים עצמו וסביבתו, לרבות החזקה של חטופים בבית החולים, בניגוד לכל כללי האתיקה. לאור עדויות אלה ברור שהתיאור שמסר ד"ר מייקל ריאן על המתרחש בבית החולים לקהילה הבינלאומית היה שגוי ומטעה".

מחבלי חמאס מובילים חטופים לבית חולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)
מחבלי חמאס מובילים חטופים לבית חולים שיפא (צילום: דובר צה''ל)

"אנו קוראים לארגון הבריאות העולמי להכיר באופן פומבי ומידי בשימוש האכזרי של חמאס בתשתיות בריאות לשימוש טרור ולגינוי פעולות אלה, לרבות החזקת החטופים שם", כתבו בוסו ובר סימן טוב.

עוד טענו, כי "כעת ברור שארגון הבריאות העולמי לכל הפחות העלים עין משימוש במתקנים רפואיים למטרות טרור ולמגן אנושי ולהתנגדותו הטרגית לפינוי אזרחים ממתקנים אלה. בנוסף להסתתרות בתוך ומתחת לבתי חולים ומתקנים רפואיים אחרים, חמאס ממשיך לתקוף אזרחים ישראליים, מוסדות ואנשי צוות רפואיים בטילים המשוגרים מתוך ריכוזי אוכלוסיה, מתקנים רפואיים ובתי ספר. הדבר מהווה פשע מלחמה כפול ומכופל. בכישלונו להתייחס לסוגיות אלה, תורם ארגון הבריאות העולמי להתמשכות העימות הגורם לרבים סבל גדול".

תיעוד: בית החולים שיפא שימש כתשתית טרור לחמאס במהלך הטבח ב-7 לאוקטובר. צילום: דובר צה"ל

לסיום כתבו, כי "בעוד ישראל ממשיכה להילחם בחמאס, היא עושה זאת תוך מאמצים רבים להגן על אוכלוסייה אזרחית ולעבוד עם ארגונים בינלאומיים להבטיח עבורם גישה לטיפול רפואי. ארגון הבריאות העולמי חייב לדרוש הפסקה מידית של שימוש במגנים אנושיים, שימוש במתקני בריאות למטרות טרור ופינוי אוכלוסייה אזרחית לאזורים בטוחים יותר ולשחרור המידי וללא תנאי של כל החטופים".