הסערה נמשכת: הפרסום במעריב אודות מחבל שאושפז בבית החולים בילינסון ממשיך לעורר סערה בבתי החולים ברחבי הארץ, והציג שוב את השאלה - באחריות אילו גורמים צריך להיות הטיפול הרפואי במחבלים. בכיר בבית חולים באזור המרכז התייחס לנושא ואמר בשיחה עם מעריב: "המדינה והמשרד חייבים לייצר נוהל אחיד ולקחת עליו אחריות. הפתרון הכי נכון הוא לקבל החלטה שלא להפנות בכלל מחבלים ועצירים ביטחוניים לבתי החולים הציבוריים, אלא למתקן הייעודי או למרפאות שב"ס, ושם לטפל בהם". לדבריו, אסור להשאיר את הנושא הזה באוויר.

"המדינה לא תוכל לומר שלא ידעה אם יהיה אירוע אלימות בבית חולים בעקבות הבאת מחבל לטיפול, חייבים להסדיר את הנושא בדחיפות ובמהירות", הוסיף, "כמו שהנוהל של ראיונות וטיפול בחטופים נכתב רק לאחר הבלאגן שעוררה מסיבת העיתונאים בבית החולים איכילוב, כעת חייבים להקדים תרופה למכה ולמנוע מראש מצב בו מתפתחים אירועי אלימות בבתי החולים. צריכים לעשות הכל כדי להגן על הצוותים הרפואיים, ולא להציב אותם בחזית במקרים אלו".

מבצע אכלוס מחבלי הנוח'בה (צילום: דוברות שב''ס)
מבצע אכלוס מחבלי הנוח'בה (צילום: דוברות שב''ס)

הוא הוסיף: "בתי החולים מטפלים בחיילים שנפצעו ברצועת עזה, ובחלק מהמקרים - הצוותים עצמם הם הורים לילדים שנלחמים ברצועה. ההחלטה להביא מחבלים לטיפול בבתי החולים במצב הנוכחי - כמו לזרוק גפרור לפני פיצוץ".

כזכור, מתחילת המלחמה עד כה נרשמו מספר מקרים בהם בתי החולים סירבו לקבל לשטחם מחבל. במקרה הראשון, בית החולים איכילוב סירב להכניס מחבל שפונה למקום, ובסופו של דבר - רופא יצא מחוץ לשטח בית החולים עצמו כדי לבדוק ולאשר כי מצב המחבל מאפשר לקיחתו למתקן רפואי של השב"ס. במקרה נוסף, בית החולים הדסה סירב לקבל לטיפול מחבל.

מטעם משרד הבריאות לא התקבלה תגובה.