הכתבה נכתבה בשיתוף או-מד מדיקל בע"מ

תפקוד מיני תקין - מה הוא באמת כולל?
תפקוד מיני תקין קשור בשני היבטים מרכזיים, הפיזיולוגי והנפשי. אף על פי ששניהם מטופלים בנפרד, הם קשורים זה בזה. בפן הפיזיולוגי, מנגנוני זרימת הדם ולכידתו באיבר, המושפעים בין השאר מהגיל הכרונולוגי של הגבר (וכן ממחלות רקע שונות), עלולים להיפגע ולהיחלש, וכתוצאה מכך הגבר יתקשה להגיע לזקפה.

אך גם לחץ נפשי עשוי להוביל לבעיות אין אונות, וכאן אין עניין של גיל: גם גברים צעירים עשויים לחוות חרדה ומתח, ועקב כך לסבול מירידה בתפקוד המיני. גברים מחונכים מילדותם לקשיחות ותחרותיות, ואלו עשויים למנוע מהם לבקש עזרה. הבושה גוררת הזנחה או חיפוש אחר פתרונות לא יעילים, וכתוצאה מכך הקשיים המיניים עלולים להחמיר עוד יותר.

חשק מיני בזמן מלחמה
כיצד מלחמה משפיעה על החשק המיני שלנו? ד"ר קובי רייזמן, אורולוג בעל שם עולמי ומומחה לטיפול מיני, מסביר כי "מלחמה בהגדרתה היא מצב של לחץ, וכל אחד חווה את זה אחרת בפן המיני. חלק מהאנשים יימנעו ממין, כי אין חשק, וחלקם דווקא יחושו חשק מוגבר. מתוכם, אגב, יהיו שיחושו רגשות אשם בגלל המחשבה על מין בזמן מלחמה".

"כולנו מושפעים מהמצב הנוכחי, מי יותר ומי פחות - וכל תגובה היא נורמלית. פעילות מינית היא גם דרך התמודדות, וחשוב להבין שייתכנו פערים בין בני הזוג בחשק המיני בתקופה שכזו. חשוב לא לאבד לגמרי את האינטימיות הזוגית - לתת חיבוק, נשיקה או ליטוף, גם אם הם אינם מביאים בסופו של דבר למגע מיני מלא".

להתנער מהציפיות ומהתפיסות המוטעות
התפיסה הגברית על 'מהו תפקוד מיני תקין' היא מטעה, ולא פעם גם מזיקה. 'חרדת ביצוע', הפוקדת גברים רבים במהלך קיום היחסים ופוגעת בתפקוד שלהם, נובעת במקרים רבים מציפיות לא מציאותיות. ציפיות לא ריאליות לגבי תדירות קיום היחסים או משך המגע המיני עשויות לגרום לגבר להיסח הדעת בעת קיום היחסים - מה שיגרום ללחץ ולאובדן הזקפה.

במלחמה השגרה משתבשת, וחשוב שהגבר יפנים שאין 'ציפייה' ממנו לעשות בדיוק כל מה שעשה בעבר, לרבות בפן המיני. זה לא הזמן להיות 'הכי טוב' במיטה, ויותר חשוב לייצר אינטימיות שמתאימה לשני בני הזוג. מחקרים בתחום מדעי המוח מצאו כי מגע גופני מאדם אהוב מציף במוח הורמונים המשחררים תחושות אושר ורוגע בגוף (כמו דופמין ואוקסיטוצין) - ולכן למגע הגופני, גם ללא יחסי מין מלאים, יש חשיבות כה רבה, ובעיקר בתקופות מתוחות. 

הכתבה באדיבות חברת או-מד מדיקל בע"מ, יצרנית ומשווקת את מכשיר הוֶרְטִיקָה, מכשיר חדשני פורץ דרך לטיפול עצמאי ביתי בהפרעות זקפה.

*התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפוא

הכתבה נכתבה בשיתוף או-מד מדיקל בע"מ