בפנייה שהעביר אל מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי ואל עו"ד אלון אלטמן המשנה לפרקליט המדינה מטעמו של פורום תג מאיר מבקש עו"ד איתי מק, לפתוח בחקירה פלילית כנגד הרב מאיר שמואלי בגין חשד להסתה לאלימות כלפי עובדי בריאות ערבים. במכתב מציין עו"ד מק כי "עמותה פורום תג מאיר הוקם בחג החנוכה תשע"ב תוך כוונה ומטרה להשמיע קול של סובלנות, כבוד הדדי ומאור פנים כלפי שכנים, זרים וגרים בתוכנו ולמען נזכור כי גרים היינו בארץ מצרים. הפורום מוקיע את מבצעי הפעולות הגזעניות, תומך בנפגעים ופועל לאכיפת החוק על פי חוקי מדינת ישראל והמסורת היהודית שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום".

לטענתו בסרטון שהופץ על ידי מוסדות דרכי דוד בירושלים בשיעור שהעביר הרב שמואלי תחת הכותרת "לא מעסיקים אויבים בבית החולים", נכללו דברי הסתה לאלימות נגד עובדי בריאות ערבים. בין היתר הרב שמואלי אמר שרופאים ואחים ערבים-ישראלים "רוצחים כל יום, הערבים והערביות רוצחים בבתי חולים יותר מהחמאס", "אתם יודעים כמה רופאים ערבים יימח שמם יש בבתי חולים? הם רואים חייל, הם כורתים לו יד, כורתים לו רגל. הם רוצים להרוג אותם. מה אתם חושבים? הם לא הורגים אותם, הם הורגים כל יהודי", וכי "הם נותנים תרופות בבתי מרקחת. הם נותנים תרופות בבתי חולים. דברים שמסכנים אנשים".

עו"ד מוסיף וטוען כי  לאור הטענה השקרית והבזויה של הרב שמואלי " ובמיוחד על רקע הלגיטימציה הציבורית והפוליטית הנרחבת בישראל לנקמה על פשעי החמאס החל מה-7 באוקטובר הרי שניתן להבין את דברי הרב שמואלי רק כקריאה דחופה לציבור לתקוף או 'לנטרל' עובדי בריאות ערבים לפני שאלה ירצחו יהודים".

לדבריו הסתה לאלימות מהווה עבירה חמורה שבצילו עונש מאסר בן חמש שנים. עוד הוא מציין כי על התביעה להוכיח שני יסודות – "פרסום" באחת משתי חלופות (קריאה לעשיית מעשה אלימות או ברף נמוך יותר השמעת דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה האמור, תמיכה או הזדהות עמו),  ואפשרות ממשית שהפרסום על פי תוכנו והנסיבות שבהן פורסם יביא לעשיית מעשה אלימות .

עו"ד מק מצרף פסק דין שלכאורה מחזק את עמדתו על הצורך בפתיחה בחקירה פלילית ומוסיף כי "בהינתן שדבריו של הרב שמואלי עלולים להביא בהסתברות של אפשרות ממשית לעשיית מעשה אלימות כלפי עובדי בריאות ערבים, נודה לטיפולכם ללא דיחוי".