טיפולי רפואה סינית הכוללים דיקור סיני, טווינא ושיאצו הם טיפולים פופולריים מאוד גם בימינו שיכולים לסייע בטיפול במגוון כאבים כרוניים ואקוטיים – בגב, בצוואר, במפרקים וכאבים נוספים מהם סובלים נפגעי העבודה.

אין ספק שהתקופה האחרונה הייתה רוויה בלחץ עבור העובדים הישראלים, מה שהוביל ללחץ נפשי ופיזי בתפקוד שלהם בחיי היום היום, ובפרט בתפוקת העבודה. לנוכח זאת, ריכזנו עבורכם מספר טיפולים מומלצים שיכולה לסייע בפגיעה בכשירות העבודה, על פי הרפואה המשלימה. הטיפולים כוללים מגוון שיטות וטכניקות המתמקדות בשיקום הגוף והנפש. לגזור ולשמור.

דיקור סיני  (צילום: Bigstockphoto)
דיקור סיני (צילום: Bigstockphoto)

דיקור סיני הוא טיפול עתיק אך פופולרי מאוד גם בימינו שיכול לסייע בטיפול במגוון כאבים כרוניים ואקוטיים – בגב, בצוואר, במפרקים וכאבים נוספים. המטפלים בדיקור מציעים טיפול מותאם אישי בראייה הוליסטית כדרך נוספת לסייע במגוון מצבים בריאותיים – מבעיות שינה, דרך בעיות עיכול, התמודדות עם חרדות וסטרס ועד לבעיות פוריות ועוד.

טווינא היא שיטת טיפול שבאה מעולם הרפואה הסינית ומכונה גם "עיסוי סיני". ייחודו של העיסוי העתיק הזה טמון במידה רבה ביכולת שלו להשפיע על מגוון רחב של בעיות, בדגש על בעיות אורתופדיות וכאבים כרוניים מסוגים שונים. הניסיון של המטפלים בשיטה מלמד שהיא עשויה לסייע למי שסובלים ממוגבלויות בתנועה – עם או בלי כאבים. בנוסף, השילוב של העיסוי והמגע בנקודות ייעודיות בגוף מאפשר לשפר את זרימת הדם והאנרגיה ובכך להגביר את האיזון בין הגוף והנפש.

עיסוי רפואי הוליסטי מתאים גם למבוגרים וגם לצעירים, הורים צעירים בוודאי שמעו גם על עיסוי תינוקות. עיסוי רפואי הוליסטי יכול לסייע בהזרמת הדם ופינוי הרעלנים בגוף, אבל לא רק ויכול לסייע גם בהענקת גמישות טובה יותר ובהגדלת טווחי התנועה בשרירים, הפחתת מתח וחרדה, הקלה על תסמיני מיגרנות וכאבי מחזור, הקלה על מצבי פיברומיאלגיה, פריצות ובלטי דיסק, ועוד.

עיסוי, מסאז', אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')
עיסוי, מסאז', אילוסטרציה (צילום: אינג'אימג')

רפלקסולוגיה היא שיטת טיפול המתבססת על העיקרון כי כפות הרגליים והידיים משקפות את גוף האדם על מערכותיו השונות וכי יש בהן אזורים מייצגים לכל איבר וחלק בגוף. הטיפול כולל  שימוש בלחיצות, עיסוי ומתיחות קלות של כפות הרגליים. מגע במרכזי תחושה שונים ועיסוי נכון של הכפות ישפיע על איברים ומערכות לפעול בצורה טובה יותר. הטיפול הרפלקסולוגי יכול לסייע בהתמודדות עם כאבים מסוגים שונים, הפגת חרדות ומתחים, בעיות שינה, חולשה ועייפות ויכול לשפר גם את החיוניות. טיפול זה מתאים לכל הגילים כולל לתינוקות. 

אוסטאופתיה - שיטת טיפול במגע אשר נוסדה בארה"ב לפני למעלה ממאה שנים. השיטה מבוססת על אנטומיה ופיזיולוגיה והכרות עם גוף האדם, יכולה לסייע בטיפול בבעיות שונות ובעיקר בעיות שלד ושרירים במסגרת הרפואה המשלימה האינטגרטיבית ביחד עם טיפול הרפואה הקונבנציונלית.

חשוב לציין שכל אדם וכל מקרה הוא ייחודי, ולכן יש להתייעץ עם רופא מוסמך להבין אילו טיפולים מומלצים ביותר עבור כל מטופל וצרכיו הספציפיים.

כותב המאמר הוא ד״ר מוטי לוי, רופא ראשי כללית רפואה משלימה