"הקיצוץ הדרמטי של מעל 300 מיליון שקלים משמעותו סגירת משרד הבריאות" – כך מזהיר היום (רביעי) המנכ"ל משה בר סימן טוב, זאת בעקבות תוכנית משרד האוצר לקצץ רוחבית בהיקף 5% מתקציבי המשרדים. בר סימן טוב ציין כי משרד הבריאות נושא בנטל כבד במלחמה, וכל קיצוץ פירושו פגיעה ישירה בחולים.

חווים פגיעות בכושר העבודה בגלל המצב? כמה שיטות להתגבר על כך
שמן קוקוס: מהם היתרונות התזונתיים שלו והאם הוא מועיל לירידה במשקל? | ד"ר מאיה רוזמן

על פי התוכנית, כל מטופל יאלץ להוציא מכיסו 70 שקלים השתתפות עצמית לכל מפגש בבריאות הנפש, והתשלום יינתן מראש לחמישה טיפולים לפחות, כלומר 350 שקלים. "המשרד לא יסכים לכך" אמר המנכ"ל, "הכל נחת עלינו באופן פתאומי. המערכת תקרוס ולא תוכל להתקיים".

מנכ"ל המשרד ציין כי הקיצוץ עצמו אינו מסתכם ב-300 מיליון שקלים וכי בכוונת האוצר להשתלט גם על תאגידי הבריאות המפעילים ניתוחים וטיפולים נוספים בשעות הערב ("ססיות"). הוא הזהיר כי סך היקף הקיצוץ עשוי להגיע ל-15% מכלל תקציב המשרד: "אנחנו לא ניתן לזה יד, ואני גם לא מאמין שמשהו מזה יתממש. בינתיים אנחנו מעכבים הכל, גם קבלת כח אדם חדש למערכת, גם כינוס ועדת סל התרופות, גם רגולציה לטכנולוגיה רפואית חדשה שתעכב כניסת מיכשור חדש".

גורם בכיר במשרד הבריאות הוסיף: "תכננו השנה להתמקד בשיקומם של פצועים שצריכים להגיע לטיפול ללא הסעות, לתרופות נגד קורונה שחסרות כרגע, וגם לטיפולים נגד דיכאון במערך בריאות הנפש. בכל שנה הכסף הזה משמש אותנו, והפעם יילקח מאיתנו. המשמעות היא סגירת פעילויות על ימין ועל שמאל, כולל פעילויות בבריאות הציבור".