שימוש במכשירי שמיעה עשוי להאריך את תוחלת החיים: כך עולה ממחקר חדש שנערך על ידי חוקרי בית הספר לרפואה באוניברסיטת דרום קליפורניה. המחקר סקר את הרקע הרפואי של כמעט 10,000 חולים מעל גיל 20 שעברו בדיקות שמיעה, ועקב אחר סיכון התמותה של כל אחד מהם לאורך עשר שנים. מתוך 1,863 שזוהו כסובלים מליקוי שמיעה, 237 נעזרו במכשירי שמיעה ו־1,483 מהם לא השתמשו בהם. היתר היתר השתמשו בהם רק לעתים או באופן זמני.

ה-FDA מאשר: זריקות ההרזיה לא גורמות להתאבדויות
חשש להתפרצות חצבת בצפון: שני חולים נוספים התגלו

הממצאים הראו שאלה שהרכיבו מכשירי שמיעה באופן קבוע היו בסיכון נמוך ב־24% לתמותה. על פי אחת ההשערות, השימוש במכשירי שמיעה מפחית את הסיכון לבדידות, דיכאון, חרדה, ירידה בפעילות הגופנית ודמנציה. 

בתוך כך, החוקרים מציינים כי אלה שמשתמשים במכשירי שמיעה באופן קבוע, צפויים להיות גם מודעים יותר לבריאות, עם יותר גישה לטיפול הרפואי. 

ראש צוות החוקרים ד"ר ג'נט צוי, מומחית לאף־אוזן־גרון, אמרה: "אני ממליצה לכל מי שחווה קשיי שמיעה לעבור בדיקה שתקבע את סוג הליקוי ואת דרגת החומרה. כמי שמשתמשת בעצמה במכשיר שמיעה, תתפלאו לשמוע את הצלילים שחסרו לכם במגוון רחב של מכשירים הקיימים היום".

מחקרים קודמים כבר הראו כי שימוש במכשיר שמיעה עשוי לשפר את שיווי המשקל ולהפחית את הסיכון לנפילות – אחד מגורמי התחלואה והתמותה העיקריים בגיל השלישי, ואפילו למנוע הידרדרות קוגניטיבית ודמנציה. 

"אנשים רבים שחווים ירידה בשמיעה מתביישים להשתמש במכשיר עזר או אפילו לשמוע עליו", אומרת ד"ר כהתיה אדלמן, מנהלת המכון לקלינאות תקשורת בבית החולים הדסה, "אבל אנחנו יודעים ששיפור בשמיעה מאפשר תקשורת יותר טובה, מפיג בדידות, מפחית דיכאון וחרדה ומעניק נגישות טובה יותר למערכת הבריאות.

אנשים שמשתמשים במכשיר שמיעה הם גם מן הסתם בעלי מודעות גבוהה לבריאות. אנחנו ממליצים גם למי שחושש מהמכשירים וסובל מליקוי שמיעה, לנסות פעם אחת. המציאות שלהם משתפרת כל כך, שרבים מהם משתכנעים ומשפרים דרמטית את איכות החיים שלהם, ואת בריאותם".