בשירות המטאורולוגי מתריעים על מיני סערה שתפקוד את אזורנו בימים הקרובים: החל ממחר (ו') ייעשה גשום וסוער בצפון הארץ, ובחרמון ירד שלג. קיים חשש כבד להצפות לאורך מישור החורף והשפלה וחשש משטפונות במדבר יהודה וים המלח.

בתוך כך תחול ירידה בטמפרטורות וייעשה קר מהרגיל לעונה, כשהטמפרטורות צפויות לרדת עד ל-2 מעלות בליל רביעי. במקביל לירידה בטמפרטורות ולגשמים העזים צפויים משבי רוח שיגיעו בסוף השבוע עד למהירות של 50 קמ"ש. משבי הרוח העזים צפויים גם בהמשך השבוע ויגיעו לשיאם בשעות הצהריים. 

המערכת החורפית הסוערת מסוכנת במיוחד בגיל המבוגר: הקשישים חשופים להיפותרמיה בה טמפרטורת הגוף צונחת אל מתחת ל-35 מעלות בעוד טמפרטורות הגוף התקינה היא 37 מעלות צלזיוס. קשישים חשים פחות את הקור בסביבתם. בזקנה – היכולת לאזן את חום הגוף פוחתת. בתוך כך, קשישים במצב תזונתי ירוד – פגיעים יותר לקור והם נוטים לשתייה מועטה מדי ולהתייבשות  גם בחורף. 
  
הקשיש עלול לשהות בחוסר תנועה בבית, חוסר לבוש נאות בבית ובחוץ.  רבים מהקשישים גם נוטים לחמם פחות את הבית כדי לחסוך בהוצאות החימום.  בגיל המבוגר ישנה גם נטיה לירידת חום הגוף בזמן מחלה זיהומית.

כדי למנוע פגיעת קור, ממליץ משרד הבריאות לחמם את הבית בטמפרטורה של 24 מעלות בקירוב, ובכל מקרה מעל 21 מעלות. מומלץ להתקין על הקיר מד חום למדידת הטמפרטורה.

יש לדאוג לאטימה נאותה של חלונות ודלתות, להקפיד על לבוש חם במיוחד אצל תינוקות וקשישים. בעת השהות בבית ממליץ משרד הבריאות להקפיד על פעילות ותנועה כדי להגדיל את זרימת הדם וחום הגוף. באשר לקשישים המתגוררים בגפם, על המשפחה והסביבה לשמור על קשר ולדאוג לביקורים תכופים לפחות פעם ביממה.