בירקות חתוכים יש פחות ויטמין C? נכון, ויטמין C נהרס כשהוא בא במגע עם האוויר. ככל שחותכים את הירקות לחתיכות קטנות יותר, כך יותר ויטמין C נהרס. ולא רק זה, ככל שהירקות החתוכים ישהו באוויר זמן רב יותר לפני צריכתם, כמות ויטמין C תלך ותפחת.

מה זה אומר בפועל? בסלט קצוץ קטן מאתמול כבר לא יהיה ויטמין C. אבל אם אתם מכינים לעצמכם קופסת ירקות חתוכים יום קודם – ונניח שיש שם פלפל אדום חתוך לרצועות, פלפל כתום חתוך, מקלות גזר ומלפפונים, כמה עגבניות שרי ואפילו שדרוגים עם פחות ערך תזונתי כמו תירס גמדי (כן הוא שייך לירקות, אין בו קלוריות כמעט), גם אם נהרסה חצי מכמות ויטמין C בירקות אלו במהלך הלילה, עדיין יש שם יותר ויטמין C ממה שצריך.

סלט ירקות (צילום: אינגאימג')
סלט ירקות (צילום: אינגאימג')

המסקנה היא שגם אם חלק נהרס – חשוב מאוד לאכול ולהכין לנו ירקות טריים גם בחורף. בנוסף אני בעד להיערך ולהכין יום קודם – לחשוב לדקה איפה נהיה מחר, ומה נאכל. להכין כריכים או פירות או קופסת ירקות וכל מה שמתאים לנו לאותו יום, כי לצאת מהבית ולסמוך על המזל, זה לא תמיד מסתדר עם הדיאטה.

להיפך, בדרך כלל זה לא. ואז אנשים עוצרים בקפה, ובגלל שרעבים מתפתים לקרואסון שמכיל 700 קלוריות של פחמימה ריקה או כריך קנוי שכמה שהוא בריא יכיל מעל 500 קלוריות (כמו 5 כריכים מלחם קל).