בשנים האחרונות העומס הנפשי שילדים, בני נוער וצעירים מתמודדים איתו רק הולך וגדל, בעיקר לאחר מאורעות ה-7 באוקטובר. בעקבות העלייה בצורך במענים טיפוליים, אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש פתחה את איתן - מרכז לטיפול רגשי הנותן מענה לילדים, נוער וצעירים בגילאי 10-25.

המרכז מתמחה בטיפול בטראומה, התמודדות עם שכול, אבל ומצבי חרדה ומספק מענה רגשי פסיכולוגי בסבסוד מלא וללא עלות, וללא צורך באבחנה והפניה. הוא מיועד לכל מי שנמצא במצוקה נפשית וזקוק לתמיכה. מלבד הטיפול הממוקד, המרכז מעניק גם מענה של טיפול מניעתי, כאשר סימני המצוקה לא מאוד חריפים וכוללים קושי בתפקוד היומיומי דוגמת קשיים בשינה, ירידה או עליה בתאבון, הסתגרות והימנעות ממצבים חברתיים.

מרכז טיפול ייחודי לטראומה (צילום: עמותת אנוש)
מרכז טיפול ייחודי לטראומה (צילום: עמותת אנוש)

צוות המרכז רב-מקצועי, מתמחה בטיפול בילדים, בני נוער וצעירים, מוכשר בטיפול ממוקד טראומה, וכולל פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים קליניים ומטפלים בהבעה ויצירה. לכל מטופל מותאמת תכנית במסגרתה יוכל לקבל מענה התואם את מצבו, בין אם מדובר בטיפולים פרטניים ממוקדים או ממושכים, טיפולים קבוצתיים ואף הדרכות עבור ההורים.  

מטרתו של מרכז איתן להוות מענה מקצועי ואמפתי לילדים, בני נוער וצעירים שחוו טראומה, ולאפשר להם לקבל כלים להתמודדות בצורה הטובה ביותר עם הקושי הרגשי אותו הם חווים.

מרכז איתן הוקם בסיוע קרנות הביטוח הלאומי, הפדרציה היהודית של שיקגו ומגבית בריטניה.

ד"ר הלה הדס מנכ"לית עמותת אנוש: "פתיחתו של מרכז איתן לילדים, בני נוער וצעירים המתמודדים עם קושי רגשי, במטרה לסייע להם להתמודד עם אתגרי התקופה והחיים היא בשורה חשובה בימים אלו. המרכז נפתח בעת בה דור העתיד זקוק לנו יותר מתמיד, כאשר רבים מהם חווים קושי נפשי, ובמקביל קיים מחסור במענים ותורי המתנה ארוכים. אנו גאים להיות נקודת האור בתהליך ולאפשר מקום בו יוכלו לקבל טיפול רגשי ללא צורך באבחנה ובהפניה וללא עלות, כחלק מהמיקוד של אנוש בהרחבת המענים לילדים ולצעירים בקהילה ובסיוע בהתמודדות עם הטראומה ההולכת וגוברת מאז ה-7 באוקטובר".