לאחר עשרות שנות הזנחה – המכון לרפואה משפטית מקבל משכן חדש: היום (שלישי) נערך טקס הנחת אבן הפינה למכון החדש שיוקם תוך שלוש שנים בקמפוס המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). המכון החדש יכלול חדרי נתיחת גופות חדשים, מכשירי סיטי מודרניים, וצפוי לקבל גם חיזוק בתקני כוח אדם לאחר עשרות שנות מצוקה של המכון שעבד בתנאים ירודים.

בשנים האחרונות נעשתה עבודת מטה במשרד הבריאות במסגרתה נבחנו היבטים לחיזוק המכון ושיפור התנאים הפיזיים וכוח האדם שבו. בתום הדיונים הוחלט כי המכון יועבר לקמפוס החדש בצריפין, כשעלותו של שלב א' של הפרויקט עומדת על 150 מיליון שקלים. 

שר הבריאות, אוריאל בוסו, אמר: "זהו צעד ראשון ומשמעותי בשורת מהלכים שאנחנו מתכננים לקדם בתחום כחלק מתכנית אסטרטגית רחבה שמטרתה לחזק אחת ולתמיד המכון הלאומי לרפואה משפטית בארץ. לצד השיפור בתנאים הפיזיים והקמת מכון בסטנדרטים גבוהים, נוציא אל הפועל תוכנית להגדלת תקנים, להוספת כוח אדם וכוח עזר וכמובן גיוס רופאים נוספים באמצעות שיפור תנאי השכר, מענקים ותמריצים נוספים. נעשה כל שביכולתנו לשמר את כוח האדם הקיים, לגייס כוח אדם חדש ולהביא לשינוי המיוחל".

"העיסוק היומיומי שלכם כרוך גם בחיים, ממש בנתינת נחמה" ציין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, "חלק מהדברים שאנחנו צריכים לתת לכם לעשות יותר כוללים את חקירת סיבות המוות, מה שיציל חיים של אחרים. בשבעה באוקטובר, כשהחלה המלחמה, המכון היה גורם מרכזי ביותר במתן מענה למשפחות הרבות, דבר שהוכיח שוב את הצורך החשוב של מדינת ישראל במכון לרפואה משפטית. בימים אלו מתקיים משא ומתן עם ההסתדרות הרפואית בו אנו נותנים עדיפות לפסיכיאטריה, רפואה משפטית ושיקום. אנחנו מקווים שהמבנה החדש יתמלא בעוד צוותים רפואיים באופן שיהלום את משימותיו הלאומיות של המכון".

מנהל המכון הלאומי לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל הוסיף: "היום הוא יום היסטורי למדינת ישראל. בפעם הראשונה מאז קום המדינה יוקם בניין ייעודי למכון לרפואה משפטית, כזה שמתוכנן כמכון לרפואה משפטית מהמסד ועד הטפחות. אני שמח על הזכות שנפלה בחלקי להיות כאן היום. בניין המכון הוא תנאי הכרחי לעבודה רפואית משפטית ראויה המכבדת את תוצריה ואת כל הבאים בשערי המכון – העובדים, המבקרים והמנוחים.

גם היום, המכון לרפואה משפטית הוא מוקד של מצוינות ושל עבודה מסורה ומלאת השראה. הבניין החדש שייבנה ישקף הלימה בין האיכות, הידע הנרחב והמצוינות של עבודת המכון, לבין התנאים הפיזיים, והתאמה בין המחויבות שלנו לחתור לאמת וליושרה המדעית ליכולת לעשות זאת בצורה מיטבית".