האביב בפתח, ועמו גם הצניחה המיוחלת במחלות החורף: לאחר שבועות רבים שבהם נצפה שיא בתחלואה בשפעת, מצביעים הנתונים החדשים של משרד הבריאות על סימנים ראשונים לסיום תחלואת החורף הקשה - ירידה בשיעור האשפוזים והחולים.

מדוח ניטור השפעת של משרד הבריאות, המבוסס על נתוני קופות החולים כללית ומכבי, עולה כי חלה צניחה בשיעור הפניות למרפאות בשל תחלואה דמוית שפעת, אם בשל זני נגיף השפעת עצמו ואם בשל וירוסים אחרים כמו RSV ואדנו, הגורמים לתסמינים דומים הכוללים חום, נזלת, שיעול, חולשה, כאבי שרירים ועייפות.

הדוח מצביע גם על ירידה בשיעורי התחלואה בדלקת ריאות, הן בשל חיידק הפנאומוקוק והן בשל הווירוסים הגורמים למחלה, וירידה גם בשיעורי ההפניות לחדרי המיון בבתי החולים לילדים ולמבוגרים.

מדיווחים המגיעים מבתי החולים עולה תמונה של ירידה מסוימת גם בשיעורי התפוסה במחלקות הפנימיות, שעד לפני שבועיים הגיעה למעל ל־200% במרכזים רפואיים רבים. לפני שבועיים דווח ב"מעריב" גם על צניחה בשיעור ההידבקות בקורונה: מ־100 מאומתים חדשים בתחילת פברואר לכ־6 בתחילת מרץ.

גם בעולם נצפית הצניחה בשיעורי ההדבקות במחלות החורף: דוח המרכז האמריקאי לבקרת מחלות מצביע השבוע על מגמת ירידה בשיעור המאומתים לנגיפי השפעת, מגמה שנשמרת מאז תחילת פברואר. שיעור ההדבקות החדשות בשפעת ומחלות החורף נמצא בירידה תלולה גם במדינות האיחוד האירופי.