מחר (ד') יקיים משרד הבריאות דיון בנושא חזרתו לעבודה של בני שכטר, גינקולוג שהורשע בעבירות מין וישב בכלא על מעשיו. מחוץ לדיון תתקיים הפגנה נגד חזרתו בהובלת ארגון לוט"ם, שדולת הנשים ואיגוד מרכזי הסיוע שטוען: "החזרת רשיונו היא יריקה בפניהן של כל המטופלות בישראל."

כזכור, בשנת 2020 הורשע בני שכטר בביצוע מעשים מגונים במרמה בשלוש מטופלות, נשלח לכלא ל 18 חודשי מאסר וקיבל קיצור בעונש. הוא מעולם לא לקח אחריות או התנצל על מעשיו. בעקבות ההרשעה רישיונו של שכטר נשלל ממנו זמנית וכעת הוא מבקש ממשרד הבריאות לחזור לעבודה כגינקולוג.

מנהלת התחום המשפטי באיגוד שדולת הנשים, עורכת הדין הלה נויבך מסרה: ״העובדה שבשנת 2024 אנחנו עדיין צריכות להיאבק כדי שרופא שהורשע בפגיעה מינית במטופלות לא יוכל לשוב ולעסוק במקצוע, היא בלתי נתפסת. כל החלטה שלא תשלול משכטר את הרישיון לצמיתות תפגע קשות בנשים בהן פגע ובהליך השיקום שלהן, תציב בסכנה נשים נוספות שעלולות לא לדעת מה האיש עשה ותגביר את חוסר האמון במערכת הבריאות".

מנכ"לית שדולת הנשים, טל הוכמן מוסיפה: ״אנחנו לא ניתן שמשרד הבריאות יסכן אף נערה או אישה בהגעתה לטיפול גינקולוגי אצל עבריין מין. החזרת רשיונו היא יריקה בפניהן של הנפגעות ושל כל הנשים בישראל".

מפעילות ארגון לוט"ם נמסר: "אם יתנו לו רישיון רפואי, יתנו לו רישיון לפגוע. אנחנו דורשות לבטל את הרישיון הרפואי של בני שכטר לצמיתות ולדאוג לנו לרופאים שלא יאנסו אותנו על מיטת הטיפולים".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אנו פועלים באפס סובלנות כלפי הטרדות ופגיעות מיניות ופועל על פי דין כנגד כל מטפל שפגע מינית. הגורם המוסמך להחליט בעניין הוא השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, שמחליט בנושא באופן עצמאי, בלתי תלוי ועל פי החוק, בהתבסס על המלצות ועדת המשמעת. הוועדה פועלת באופן עצמאי וחברים בה נציג היועץ המשפטי לממשלה, נציג הסתדרות הרופאים ונציג משרד הבריאות, ששומעים את טענות הצדדים ועדים מטעמם, ולאחר מכן היא מוסרת דין וחשבון לשופט. המשרד קורא לכל מי שנפגעה לפנות לממונה על תחום ההטרדות המיניות על ידי מטפלים בנציבות קבילות הציבור למקצועות הרפואה".