מה עדיף לשמירה על המשקל – שעון חורף או שעון קיץ? הנה כמה נתונים לתשומת לב:

עייפות גורמת להשמנה –  במעבר לשעון קיץ אנו מפסידים שעת שינה, לחלקנו זה גורם לעייפות והעייפות גורמת לעלייה בצורך במתוק, גם בלי שנשים לב. כי המתוק הוא אנרגיה זמינה ומעוררת.

יותר שעות אור – זה יותר או פחות קלוריות? 

אמנם לפי מחקרים דווקא בתקופת שעון החורף כשמחשיך יותר מוקדם, פחות סרוטונין ואכילה גדולה יותר, מצד שני, יותר אור – יוצאים יותר לבלות, ואוכלים יותר גלידות או מבלים יותר במסעדות.

שעון קיץ (צילום: ללא)
שעון קיץ (צילום: ללא)

ההרגלים שלנו - לפעמים הגוף מדבר ולא לפי השעה

למשל אם אני רעבה בשעה מסוימת בערב או בבוקר – האם אני צריכה לחכות שתגיע השעה הנכונה או להקשיב לגוף? נוצר בלבול קטן שעלול לגרום לצריכת קלוריות גבוהה יותר עד שהגוף יתרגל. 

אז מה עדיף? שעון חורף או שעון קיץ מבחינה זו? לפי התיאוריות, עדיף שעון קיץ.

שעות חושך רבות: בחשיכה יש הפרשה נמוכה יותר של סרוטונין. ירידה ברמות סרוטונין גורמות גם למצב רוח ירוד, ובמקביל לעליה תת מודעת בצורך בפחמימות שנחשבות אצל רבים ככאלו שמשפרות מצב רוח.

בחורף עולה החשק לפחמימות (צילום: אינגאימג')
בחורף עולה החשק לפחמימות (צילום: אינגאימג')

בנוסף, בחורף פחות מתחשק לנו לצאת לבלות כמובן, שעות בית רבות יותר הן גם יותר שעות עם זמינות לנשנש ובסופו של דבר יש עלייה בצריכת הקלוריות בחורף.

גורם נוסף שחשוב לשים לב אליו בחורף - קור גורם לרעב מוגבר, כי אחת מהדרכים של הגוף לחמם עצמו היא אכילה. בתת המודע יש רעב גדול יותר כשקר לנו, בהשוואה לחום וחמסין שמורידים תיאבון.

האזינו: