על רקע המחסור החריף ברופאים בישראל התקיים אתמול אירוע גיוס בפעם הראשונה בצרפת. האירוע נערך בפריז כחלק מתוכנית לאומית רחבה שיזמו משרד העלייה והקליטה, משרד הבריאות וארגון נפש בנפש ובסיוע הסוכנות היהודית, שנועדה להאיץ את עלייתם לישראל של 2,000 רופאים יהודים מרחבי העולם במהלך חמש השנים הקרובות. באירוע השתתפו יותר מ־450 רופאים ורופאי שיניים יהודים מרחבי צרפת ובלגיה.

בעקבות הניתוח שעבר נתניהו: מהו בקע טבורי, ואיך מתבצע הטיפול?

העולים העתידיים נפגשו עם אנשי המנהלת לרופאים עולים של משרד העלייה והקליטה, קיימו סבבי ראיונות עם נציגי בתי חולים וקופות החולים לבחינת הזדמנויות תעסוקה, קיבלו מידע על ההליכים הרשמיים והמענקים השונים, והמירו את רישיונות הרפואה כדי שתחומי התמחותם יוכרו בישראל.

באירוע נכחו שר העלייה והקליטה ח"כ אופיר סופר, מייסדי נפש בנפש הפילנתרופ טוני גלברט והרב יהושע פס, מנכ"ל משרד העלייה והקליטה ועוד. בנוסף, השתתפו בכנס נציגי ההסתדרות הרפואית, כל ארבע קופות החולים ובתי חולים מובילים מרחבי הארץ.

שר הבריאות אוריאל בוסו מסר: "משרד הבריאות מוביל בימים אלה צעדים ותוכניות להגדלת כוח האדם המקצועי במערכת הבריאות, ואני מברך על כל שיתוף פעולה שמסייע לנו לעמוד במשימה הלאומית לרווחת האזרחים". מייסד־שותף ומנכ"ל נפש בנפש הרב יהושע פס אמר באירוע: "זהו רגע היסטורי להיות פה על אדמת אירופה. לא רק לנו כארגון, אלא גם למדינת ישראל וליהדות התפוצות".

יו"ר הסוכנות היהודית האלוף (במיל') דורון אלמוג הוסיף: "האהבה לישראל היא הדחף המרכזי לעליית יהודים מכל רחבי העולם, וכך גם מצרפת. הם ממשיכים להביע את תמיכתם וגאוותם במדינת ישראל בימים קשים אלה".