כ־400 רופאים מצרפת והסביבה הגיעו להשתתף באירוע MedEx שהתקיים לראשונה באירופה (פריז), כחלק מתוכנית לאומית רחבה שיזמו משרד העלייה והקליטה, משרד הבריאות וארגון "נפש בנפש", במטרה לעודד ולהאיץ את עלייתם לישראל רופאים יהודים מרחבי העולם

תחקיר בצרפת: זו המדינה שעומדת מאחורי תקרית אנטישמית בפריז
עלייה במאות אחוזים באירועי האנטישמיות בעולם: תקיפות פיזיות, הצתות של בתי כנסת

מגני דוד שרוססו על בתי יהודים בפריז (צילום: REUTERS/Lucien Libert)
מגני דוד שרוססו על בתי יהודים בפריז (צילום: REUTERS/Lucien Libert)

גואל טווטו, רופאת שיניים, ובעלה פסקל, שהוא הנדסאי, אמרו ל"מעריב": "אנו עולים בגלל האנטישמיות מ־7 באוקטובר. אנו חיים בעיירה קטנה, והבנו לראשונה ב־7 באוקטובר כמה שונאים אותנו. אנחנו כבר לא מרגישים שצרפת היא בית שלנו, ומקווים לעלות לבית האמיתי שלנו ישראל".

נפש בנפש, עולים מצרפת (צילום: יונית שילר)
נפש בנפש, עולים מצרפת (צילום: יונית שילר)

מיכאל הוא מנתח, והוא אמור לעלות לישראל בחודש יולי עם אשתו קרלין, רופאה כללית. הם סיפרו ל"מעריב" כמה הם מתרגשים. האירוע עוזר להם לקצר זמנים, והם כבר שנה חושבים על עלייה, אך טרם יודעים איפה יעבדו. אמרו שיבדקו ויתעניינו איך למצוא את המקום הכי טוב עבורם, ושהיריד הוא הזדמנות טובה לעזור להם להחליט.

חיה (שם בדוי) היא רופאת שיניים, והיא תעלה לישראל בספטמבר. היא אינה יודעת היכן תהיה, ומקווה שבעזרת היריד היא תקבל מידע ברור. המסר העיקרי שלה לישראלים: "תהיו נחמדים".

ד"ר דב אלבוקרק, סמנכ"ל רפואה בקופת חולים מאוחדת, אמר ל"מעריב": "מאוחדת שמה לעצמה כיעד להיות בית לעולים. אנחנו מקווים מהיריד הזה להתפתח, ולהביא שינוי לטובה לקופת חולים".

מהמרכז הרפואי לצפון נמסר: "אנו מגייסים עוד 550 תקנים בבית החולים, אנו בתכנון בנייה מחדש של בית החולים, ומקווים מהיריד להביא כמה מהעולים אלינו לצפון".

נשיא צרפת מקרון במסר למשפחות החטופים (צילום :מטה משפחות החטופים)

אריאל קנדל, מנכ"ל עמותת קליטה (ארגון הגג של עולי צרפת בישראל), אמר כי "קיים עומס עצום על מערכת הבריאות בישראל. מדינת ישראל משוועת לרופאים מנוסים ובעלי ידע, והעלאת רופאים עולים מהעולם בכלל, ומצרפת בפרט, כל עוד יאפשרו להם לעסוק במקצוע שלהם מיד עם נחיתתם בארץ, מהווה חלק מהפתרון לכך. לצערי, ישנם בעלי מקצועות נוספים בתחומי הבריאות ובריאות הנפש, כמו למשל אחים ואחיות מנוסים או פסיכולוגים, בעלי מקצוע מנוסים עם דיפלומות ממוסדות הלימוד המובילים בעולם, שמדינת ישראל מערימה עליהם חסמים וקשיים בירוקרטיים, ולא מאפשרת להם לעבוד במקצוע שלהם לאחר שעלו לארץ. מדינת ישראל חייבת לתקן את האבסורד הזה".

שר עליה אופיר סופר אירוע כזו מביא סולידריות ושינוי משמעותי להמשך של ישראל במיוחד אכשיו אחרי 7 לאוקטובר אנו צריכים יותר אנשי רפואה וזה טוב שאנו עובדים להביא עולים שיהודים חלק איטרגלית ברפואה בישראל,  אנו רואים עליה בביקוש של עולים ובתוכנית החדשה זה ללוות עולים ולשנות שיהיה קליטה נוחה וקלה לעולים. 

אביחי כהנא מנכ"ל משרד הקליטה,  אירוע זו גדול אבל התהליך רק מתחיל כאן , בכדי להביא עולים לישראל צריך להביא קליטה קלה ולכן אנחנו מקווים שאנשים שהגיעו לכאן נמשיך לשמור בקשר גם בעתיד לבנות להם קליטה נוחה כשהם יגיעו לישראל,  אנו במשרד עם כמה תוכניות חדשה לקליטה , רפורמה בסיעו שכר דירה , תוכנית אולפן מקיפה ללימודי עברית 

עמנואל ציון שליח הסוכנות היהודית בפריז , מאז ה7 לאוקטובר אנו רואים גל של עליה בביקוש של אנשים שפותחים תיקים עליה ואנו נערכים לעזור לכל אדם לעשות עליה בצורה טובה ואפקטיבית. היהודים בצרפת הם מאוד ציונים ויכול אם ישראלים יקבלו אותם בטוב ויעזור להם להיקלט יכולים להיות חלק אינטגרלית בשיפור מדינת ישראל. 

זאב גרשינסקי סמנכ"ל נפש בנפש למעריב,  אני חושב הרבה בעיות שעולים חווים זה בעיה של חוסר הכנה אנו בנפש בנפש רוצים לעשות יותר עבודה בהכנה וכך לתת לעולים להקלט יותר טובה במערכת בישראל,  אירוע כזו שבו העולים יעבור קדם העליה על מסמכים ודוחות וטפסים יעזור להם להקלט ולעבוד בישראל ולהוביל שינויים לטובה בישראל מיד בנחיתתם חשוב לישראלים לדעת שיש תנופה של יהודים שרוצים לעלות ארצה משימה של כל ישראלי לעזור להם להיקלט זה משימה שלנו.

הרב יהושע פס וטוני גלברט מייסדי נפש בנפש למעריב קבלנו משימה להביא 2000 רופאים מסביב לעולם לארץ ב5 שנים הקרובות,  התחלנו בארה"ב עכשיו לראשונה בפריז ואנו עוברים למדינות אחרות לעשות אותו תהליך, בריטניה , דרום אפריקה ועוד כמעט כפול בקשות עליה  הגיעו אלינו מ7 לאוקטובר אנו מחכים לראות מה יקרא בפועל ונתמוך בכל מי שירצה לעלות,  אנו בונים מרכז לעולים בישראל שיהיה מקום לעולים לקבל תמיכה לכל צרכיה חשוב שישראלים ידעו אנשים עזבו משפחות, פרנסה והכל לבוא ארצה אז תנו להם העזרה והתמיכה להקלט בארץ בצורה טובה.