"פסח מתקרב ומשפחות רבות מתמודדות עם אתגר עליית המחירים, מה שמקשה על היכולת לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת תוך שמירה על התקציב המשפחתי", מתריעה שיר אלפי-זגר – דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית במחוז דן פתח תקווה.

השרים שבו לתקוף את הרמטכ"ל בקבינט - שלא נשאר חייב
ארה״ב חוששת: מתקפת טילים על ישראל ע״י איראן בטווח המיידי

אלפי-זגר, ממליצה על שורת המלצות לקנייה זולה ובריאה לקראת פסח. "עם תכנון מראש וכמה אסטרטגיות קניה חכמות, אפשר לקנות מוצרי מזון ולחגוג את החג בצורה שהיא גם בריאה וגם חסכונית", היא מציינת. לדבריה, אחת הדרכים היעילות ביותר להבטיח בריאות וחסכון בקניות היא לתכנן את תפריט החג מראש.

"ערכו רשימה של המנות שתרצו להכין, תוך התחשבות בהעדפות וההגבלות התזונתיות במשפחה. זה יעזור לכם להימנע מרכישות ספונטניות, כאשר אתם מגיעים לסופר ותוכלו להבטיח שאתם קונים רק את מה שאתם צריכים, כך שתוכלו לעמוד בתקציב שהקצבתם לארוחת החג", היא מסבירה. 

עוד היא ממליצה לקנות תוצרת טריה, קרוב יותר לחג. "כאשר מדובר בפירות וירקות, חשוב לתזמן את הקניות בחוכמה. לתוצרת טרייה יש חיי מדף מוגבלים, כך שקנייה יותר מדי מראש עלולה להוביל לקלקול ובזבוז", היא אומרת – "נסו לקנות פירות וירקות טריים קרוב יותר לחג, כך שתוכלו להבטיח שהם בשיא טריותם. במידת האפשר, תשקלו לבקר בשווקים מקומיים עבור אפשרויות טריות יותר ולעיתים במחירים סבירים יותר מאשר בחנויות המזון הגדולות". עוד היא מציינת, כי דגים תופסים את מרכז הבמה בארוחות החג. 

"אפשר ליהנות מתבשילי דג בריאים ומזינים במחירים נגישים. אתם יכולים להתמקד באופציה קלאסית וחסכונית כמו גפילטע פיש. עם זאת, אפשר ומומלץ לשלב גם סלמון, טונה, לברק, הליבוט ודניס קפואים שיכולים להיות בחירה חסכונית ובריאה כיוון שמכילים ויטמינים ומינרלים חיוניים כמו ויטמין B12, חלבון, סידן, יוד ואומגה 3", היא ממליצה – "מעדיפים בשר?

מומלץ לקנות בשר טרי ולהקפיא, כך תשמרו על איכות הרכיבים ובמידה ובחרתם בבשר, ההמלצה היא בשר דל שומן כמו סינטה, פילה בקר. לדבריה, בישול ואפייה ביתיים יאפשרו לשלוט באיכות וכמות הרכיבים כמו מלח וסוכר וגם יעזרו לחסוך בעלויות של המוצרים הארוזים. 

היא מדגישה, שכאשר זה מגיע למשקאות, שום דבר לא מנצח את המים מבחינת בריאות ותקציב. "מים הם הבחירה הטבעית והמרעננת ביותר. ובעוד שמים הם מוצר בסיסי, שילוב יין בארוחת החג זו כבר מסורת. יחד עם זאת, זה לא חייב להיות עסק יקר.

ברשתות השיווק יש מבצעים והנחות לקראת החג ביינות, במיוחד בשבועות שלפני החג", היא מסבירה – "יין אדום יבש בריא יותר בשל תכולה גבוהה יותר של נוגדי חמצון שתורמים בהפחתת רמות כולסטרול הרע וצמצום הסיכון להתקפי לב, אם זה נעשה במינון הנכון, כלומר כוס אחת ליום לנשים ועד שתי כוסות ליום לגברים. כל היתרונות הבריאותיים האלו שווים בין 70 ל-100 קלוריות לכוס". 

לקינוח, היא ממליצה לשלב פירות, שהן דרך נהדרת לשלב את המתיקות הטבעית שאנחנו מחפשים בסוף הארוחה, מה שהופך אותם לבחירה אידיאלית בתור קינוח בריא ובמחיר נגיש לכיס. 

"תוכלו להכין סלט פירות עם פירות העונה כמו תפוחים, תפוזים, אגוזים, ועוד. בנוסף, אתם יכולים להכין חטיפי פירות קפואים מפירות יער ואחרים", היא מסבירה.