משתתפת בקורס שלי בפייסבוק שאלה מה לבחור אם היא מוגבלת בזמן: אימון כוח לחיזוק השרירים או צעידה? כמובן שעדיף גם צעידה וגם כוח, אבל אם אין זמן וצריך לבחור אחד מהם. ייתכן שכדאי לבחור באימון כוח: לשמירה על מסת שריר ועיצוב הגוף, וגם לירידה במשקל.

למרות שפעילות אירובית נחשבת לזו שהכי מתאימה לירידה במשקל, הנה כמה עובדות חשובות שכדאי לשים לב אליהן ממחקרים אחרונים שהצטברו:

חדרי כושר (צילום: אינגאימג')
חדרי כושר (צילום: אינגאימג')

גם כשיושבים ליד המחשב וגם כשישנים - שורפים קלוריות. 

כמות הקלוריות ששורפים בזמן מנוחה תלויה בעיקר בכמות השרירים שיש לנו בגוף: כי השרירים צורכים הרבה אנרגיה גם כשלא עושים פעילות. ככל שיש יותר שרירים – שורפים יותר קלוריות. 

פעילות כוח והתנגדות תורמת במידה רבה יותר לבנייה ותוספת מסת שריר לגוף, מאשר צעידה. 

הליכה (צילום: אינגאימג')
הליכה (צילום: אינגאימג')

אמנם בפעילות אירובית יש עליה בדופק ובשריפת הקלוריות, אבל גם בזמן פעילות כוח מאומצת נכונה – גם יש עליה בדופק ובשריפת הקלוריות. בצעידה בקצב בינוני, למשל, יתכן ששורפים פחות קלוריות מאשר באימון כוח קשה.

חיזוק שרירי רגלים, בטן, ישבן, חזה וכתפיים עוזר לשיפור היציבה, מניעת כאבי גב וברכיים ושיפור הבריאות במידה לא פחותה מאשר פעילות אירובית.

מה השורה התחתונה?

בשניהם שורפים קלוריות, כמות הקלוריות שנשרפת מאוד אישית ותלויה בדרגת המאמץ בזמן האימון כוח/אירובי, וכדאי מאוד מאוד לשלב את שניהם בסדר היום שלנו.

האזינו: