למעלה מחצי מיליארד דולר הושקעו בחברות ישראליות בתחום הבריאות הדיגיטלית בשנת 2018 – כך עולה מנתונים מעודכנים לסוף שנת 2018 על התעשייה שמפרסם היום הארגון סטארט-אפ ניישן סנטרל (SNC) לקראת כנס הבריאות הדיגיטלית השנתי שצפוי להתקיים מחר במלון הילטון בתל אביב ויעסוק בפיתוחים וטכנולוגיות בתחום זה.

שנת 2018 הייתה שנת שיא עבור הסקטור מבחינת גובה ההשקעות שגרף: 543 מיליון דולר הושקעו בחברות ישראליות בתחום הבריאות הדיגיטלית בשנה שעברה.

מהנתונים עולה שתחומי ההשקעה הנרחבים ביותר היו בחברות בתחום חקר אבחון מחלות (דיאגנוסטיקה) עם 160 מיליון דולר (בין החברות הישראליות בתחום נמנות MeMed, Viz, Sight), וכן 150 מיליון דולר בחברות העוסקות בפיתוח תמיכה בקבלת החלטות (בתחום זה נמנות בין היתר החברות הישראליות BrainQ, SERENUS ו-Medial Early Sign). "הנתונים האלה מלמדים שהסקטור גדל מחד ומתבגר מאידך", אומר גיא הילטון, משנה למנכ"ל סטארט-אפ ניישן סנטרל.

בכנס, שמאורגן על ידי פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY ישראל, סטארט-אפ ניישן סנטרל (SNC) והאיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), יציגו גורמים בכירים מחברות בתחום, כדוגמת גוגל, מייקרוסופט וטבע, את התחזיות שלהן לעתיד הרפואה הדיגיטלית.

"ישראל הופכת למובילה עולמית בטכנולוגיות הבינה מלאכותית בעולמות של בריאות דיגיטלית", אומר אייל בן-יעקב, שותף ומנהל תחום מדעי החיים ב-EY ישראל. "מה שמושך לכאן את חברות הענק שמגלות עניין רב בחיבור לאקו-סיסטם המקומי ומביא לשיתופי פעולה והשקעות בחברות סטארט אפ ישראליות".