קורה לכם לפעמים שאתם מצחצחים את השיניים ומבחינים בדימום מהחניכיים? לפי הסטטיסטיקה, זה קורה כמעט לכולנו: אחת מהמחלות הכרוניות הנפוצות ביותר בעולם, היא מחלת החניכיים. על פי מחקרים שהתפרסמו על ידי ארגון הבריאות העולמי, WHO, כ־80% מהאוכלוסייה סובלים ממחלת חניכיים ברמות שונות. מחקרים רבים נוספים, מצביעים על קשר מדאיג בין מחלות חניכיים לבין התפתחות של מחלות לב, סרטן, סכרת, אלצהיימר, לידה מוקדמת ועוד. חשוב לדעת כי תפקידן של החניכיים הוא לגונן על הרקמות המעגנות את השיניים אל עצם הלסת, ומהוות כ"שומר הסף" מפני חדירת חיידקים וזיהומים לתוך מחזור הדם והתפשטותם ברקמות הגוף.



על אף שהקשר בין בריאות הפה לבריאות הגוף מתברר כהדוק וחשוב, רבים מאתנו אינם מודעים לו: כל עוד כאבי שיניים לא מייסרים אותנו ממש, אנחנו לא תמיד מקפידים על פעולות מניעה – מצחצוח נכון וקבוע של השיניים ועד לביקור תקופתי אצל רופא השיניים והשיננית. רבים עוד יותר כלל אינם מודעים להשלכות של הזנחת היגיינת הפה על המצב הבריאותי הכללי. ב”כללית סמייל” החליטו להרים את הכפפה ולהעלות את המודעות הציבורית לחשיבות השמירה על בריאות הפה והשיניים, בכל הגילאים – החל מילדים ועד לבני גיל הזהב. המטרה היא קודם כל להעלות את המודעות לנושא הקשר שבין בריאות החניכיים למצב הכללי של בריאותנו, מתוך הבנה כי אם הציבור יפנים את חשיבות השמירה על בריאות הפה, הוא יקפיד טוב יותר לשמור על בריאותו תוך אימוץ שיגרת יום פשוטה של דקות ספורות.



קמפיין עם שיניים


כדי שכולנו נמשיך לחייך, בשיניים בריאות ובגוף בריא, גייסה “כללית סמייל” את הסטודנטים של “הבצפר”- בית הספר למקצועות השיווק והפרסום. במפגש מרתוני בין הסטודנטים לאנשי מקצוע, הן מתחום רפואת השיניים והן מתחום הפרסום, נלמד הנושא לעומקו והסטודנטים נתבקשו להציע פתרונות קריאטיביים במטרה להעלות את המודעות הציבורית לקשר ההדוק שבין בריאות הפה לבריאות הכללית. המפגשים וסיעור המוחות הולידו סדרה של כרזות שהמצטיינות שבהן נאספו לתערוכה ססגונית שמבטאת את הקשר בין מה שמתחולל בפינו למצב הכללי של בריאותנו. התערוכה מוצגת כיום בעשרות מרפאות שלנו בכללית סמייל ברחבי הארץ ופתוחה לקהל הרחב. 


כללית סמייל
כללית סמייל


רק שבכך לא תמה המשימה: הצגת התערוכה במרפאות היא רק סנונית ראשונה לקידום הנושא. מעבר להעברתה ממרפאה למרפאה ברחבי הארץ, במטרה להגיע לכלל אזרחי ישראל, מתכננים ב”כללית סמייל” מהלכים נוספים שיביאו למודעות הציבור את הקשר בין בריאות הפה לבריאות הגוף וכך, נזכה כולנו באפשרות לחיות חיים בריאים יותר.



לצחצח את הלב



עד שנגיע בהמונינו ליהנות מהתערוכה שמאירה באופן יצירתי ומפתיע נושא חשוב כל כך, הנה ארבעה צעדים פשוטים שיעזרו לנו לשמור לא רק על שיניים וחניכיים בריאות יותר, אלא במשתמע, גם על בריאות כללית משופרת:

  • לשמור על היגיינת פה יום-יומית תוך הקפדה על טכניקת צחצוח נכונה – אין צורך להפעיל כוח בצחצוח ויש לשמור על זווית ומיקום נכון של המברשת כך שננקה את מפגש השן והחניכיים ולדאוג שמשך זמן הצחצוח יהיה כ-2 דקות בכל פעם.
  • להגיע לביקור שגרתי אצל רופא השיניים / שיננית – להגיע לבדיקת רופא שיניים ולטיפול אצל שיננית לפחות פעם בחצי שנה, או לפי המלצת הרופא/השיננית.
  • לשים לב להופעת סימני מחלות חניכיים: דימום מהפה ומהחניכיים, ריח רע מהפה, חניכיים נפוחים ואדומים, רגישות שיניים לשינויי טמפרטורה (בעיקר קור), ונסיגת חניכיים.
  • לא להזניח טיפול - במידה ואתם מזהים תסמיני מחלת חניכיים להגיע לבדיקה אצל רופא השיניים גם אם כרגע זה לא כואב.
  • אם נזכור את הקשר ההדוק בין מה שמתחולל אצלנו בפה לבין מה שקורה בשאר מערכות הגוף ונקפיד על צחצוח נכון של השיניים וביקורים סדירים אצל רופא השיניים, נוכל למנוע את הופעת מחלת החניכיים או להשפיע בקלות על חומרתה. מי היה מאמין שלפעמים המפתח אל הלב הוא בעצם מברשת שיניים...?

כללית סמייל
כללית סמייל