בעשרת החודשים האחרונים מתנהל מאבק שקט אבל עיקש בין רופאי השיניים בישראל לבין משרד הבריאות על היכולת להשתמש במכשיר הנקרא CBCT - מכשיר סורק המהווה ציוד חיוני ומתקדם במרפאות שיניים שעוסקות בכירורגיית פה ולסתות ובמכוני הצילום במדינות מערביות. 
 
הימצאותו של מכשיר זה במרפאות מונע מהחולים קשיים ביורוקרטיים מתישים ומיותרים שעלולים לארוך זמן רב ולעכב את החלמתם. 
 
בשבוע האחרון עלה המאבק דרגה כאשר כמה גופים - ההסתדרות לרפואת שיניים בישראל, ארגון יבואנים דנטליים בישראל, האיגוד הישראלי לשיקום הפה והאגודה האורתודנטית בישראל - התאגדו, ובאמצעות עו"ד ברק בר־שלום הגישו עתירה מנהלית נגד המשרד הממשלתי בדרישה להסיר את ההגבלה הכמותית ממכשיר זה ובדרישה לשקיפות בנושא.
 

לדברי העותרים, לפני עשרה חודשים הופתעו יבואנים רבים של המכשירים, שנקראים גם CT דנטליים, לגלות שחלק מהמכשירים שנרכשו מראש על ידי רופאי שיניים פרטיים ויובאו באמצעותם – תקועים במכס. לאחר בירור נפתרה התעלומה: משרד הבריאות החליט, לדבריהם, ללא כל התראה, להחיל יישום נוהל שמגביל את נגישות המכשיר ל־26 אלף נפש. בטענה רגולטורית ל"פיזור הולם" ברחבי הארץ, חייב המשרד את הרכישות וההפעלות של CBCT באישור למפרע. מיד לאחר מכן החלו רופאים פרטיים, שביקשו לרכוש את המכשיר, ויבואנים שלו, לטעון לגבי התנהלות שרירותית במתן זכאות לאישורים ולעתים גם התעלמות מהבקשה במשך חודשים ארוכים. עוד נטען כי אין הנחיות ברורות, שקיפות או הנמקה ממשרד הבריאות בנוגע להוראה זו. 
 
ב־2014 התווספה להגבלות יבוא מכשירים רפואיים בתור סורקים רפואיים מגבלה כמותית של מכשיר זה. השינוי בעמדת משרד הבריאות לא לווה בהסבר או הנמקה. למרות זאת, מאז ועד חודש מאי האחרון, לא חל שינוי דה־פקטו בהתנהלות, וניתן היה, ללא כל הגבלה, לייבא את המכשירים ולקבל אישור הפעלה (כמו רופאי שיניים פרטיים רבים).
 
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "מקור המגבלה הכמותית על מכשירי CBCT בתיקון בתקנות בריאות העם (מכשירים רפואיים מיוחדים), התשנ"ד־1994 משנת 2014. לאחרונה התקבלו במשרד הבריאות בקשות לשינוי המגבלה הקבועה בתקנות. משרד הבריאות השיב לפניות אלו כי הוא ישוב ויבחן את טענות המבקשים עם כינון ממשלה חדשה, שכן בתקופת בחירות לא ניתן לקדם הליכים של התקנת תקנות. לעניין טענות בקשר להליכים המתנהלים בבית המשפט, אנו נגיב עליהן בבית המשפט כמקובל".