החופש הגדול מאפשר לילדים רבים לבלות זמן רב, אולי רב מדי, בצפייה במסכי טלוויזיה וטלפונים ניידים. כעת מתברר כי קיים שיעור מבהיל של הורים אשר אינם מודעים כלל להשלכות השליליות שיש לפעילות לא בריאה זו על הראייה של ילדיהם. 
 
מחקר בינלאומי של חברת קופרויז'ן לפיתוח עדשות מגע, בחן לאחרונה יותר מ־1,000 הורים לילדים מתחת לגיל 18 באוסטרליה וניו זילנד, וזאת בשל עלייה בשיעור הילדים המאובחנים עם קוצר ראייה. המחקר גילה כי מחצית מההורים (49%) אינם מודעים לגורמים לקוצר ראייה, ו־91% אינם מודעים להשלכות של זמן מסך ממושך. 
 
על פי הנתונים, כמחצית מהאוכלוסייה תסבול עד שנת 2050 מקוצר ראייה. מחברי המחקר ציינו כי המספרים הגבוהים נובעים, בין היתר, מחוסר פעילות מחוץ לבית, חשיפה נמוכה לאור השמש ושימוש מוגבר במכשירים הסלולריים.
 

"אנחנו רואים קצב הולך וגדל של קוצר ראייה ברחבי העולם. בעוד כ־30 שנה, כאמור, לא פחות מחמישה מיליארד בני אדם צפויים לסבול מקוצר ראייה", הזהירה אורטל סבג, אופטומטריסטית בכירה ומנהלת חטיבת מחקרים בחברת קופרויז'ן.



לדבריה, "קוצר ראייה הוא גורם סיכון למחלות עיניים היכולות להוביל לאובדן ראייה. יהיו יותר מקרים של מחלות עיניים, והמגמה הזו הולכת וגדלה בקרב ילדים. בעבר היו פחות מקרים של קוצר ראייה בקרב ילדים, כי הם בילו הרבה שעות באור היום מחוץ לבית ולא ישבו כמו היום עם סמארטפונים. ככל שקוצר הראייה מופיע יותר מוקדם, כך הוא ילך ויגדל, וביחד איתו, עולים גם הסיכונים למחלות עיניים".