מחקר חדש ונרחב שערכו חוקרים מאוניברסיטת ויגו בספרד קובע: נטילת תרופות נגד לחץ דם גבוה לפני השינה עשויה להפחית את הסיכון שבמחלות לב וכלי דם. המחקר, שפורסם השבוע בכתב העת European Heart Journal, עקב במשך שש שנים אחר כ־19 אלף מבוגרים הסובלים מלחץ דם גבוה. אלה חולקו לשתי קבוצות אקראיות. ההבדלים בתוצאות היו משמעותיים: בהשוואה לחברי הקבוצה שנטלו את הכדורים שלהם בבוקר - אלה שנטלו אותם לפני השינה, הסיכון שיחוו  התקף לב, אי־ספיקת לב, שבץ מוחי או צורך בניתוחים לפתיחת עורקים כליליים (קורונריים) סתומים, היה נמוך ב־40%.
 
זאת עוד: מלבד ההשפעה על לחץ הדם, צוות המחקר הספרדי מצא כי מי שנטלו את התרופות לפני השינה היו בעלי תפקודי כליה ומדדי כולסטרול טובים יותר - שניהם גורמים חשובים בכל הקשור למחלות לב וכלי דם. "לתרופות הנבלעות בשעות שונות של היום יש למעשה תכונות פרמקולוגיות שונות, המתנהגות כמו תרופות שונות לחלוטין", אמר החוקר הראשי, פרופ' רמון הרמידה. לדבריו, "ההשפעה של זמני נטילת התרופות קשורה לשעון הפנימי של הגוף שלנו, שמשמעותו כי תהליכים וכימיקלים בגופנו משתנים לאורך כל 24 שעות היממה".
 
כך או אחרת, הממצאים החדשים עשויים בהחלט לשנות את אופן ההתייחסות לתרופות נגד לחץ דם גבוה - אולם עדיין נדרשים מחקרים נוספים על אוכלוסיות שונות ועל שימוש במגוון רחב יותר של טבליות לחץ דם.