מחקר חדש, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת רדינג שבאנגליה, מצא כי אכילת שני תפוחים ביום עשויה להפחית את רמות הכולסטרול בגוף ולהוריד את הסיכון לחלות במחלות לב שיכולות להיגרם כתוצאה מהקשחת הכולסטרול בעורקים. המחקר שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition, עקב במשך שמונה שבועות אחר 40 גברים ונשים בגיל 20 עד 69. 
 
המחקר גילה בין היתר כי השינוי התזונתי יכול לסייע בהפחתת הסיכון של המשתתפים למחלות לב וכלי דם בכ־%4, בהשוואה לאלו בקבוצת הבקרה ששתו מיץ תפוחים, עם כמות דומה של קלוריות וסוכר.
 
תפוחים הם מקור מצוין לפוליפנולים - תרכובות נוגדות חמצון הנמצאות בפירות וירקות רבים - ולסיבים תזונתיים שיכולים להפחית את מה שמכונה "כולסטרול רע" (LDL) בדם, הידוע כתורם להקשיה והיצרות העורקים, העלאת הסיכון להתקף לב ושבץ. במחקר לא נראתה הפחתה ב"כולסטרול הטוב" (HDL) בהשוואה לאלו ששתו את המשקה על בסיס תפוחים.
 

מומחים אמרו כי לתפוחים אומנם הייתה השפעה קטנה בהרבה מסטטינים - תרכובות אורגניות המורידות את רמות הכולסטרול בגוף - ולא ניתן היה לראות בהם אלטרנטיבה. אולם, ניכר כי אכילת תפוחים עדיפה בבירור מאשר שתיית מיץ פירות, לאחר שגילו כי בתפוח היו 8.5 גרם סיבים תזונתיים לעומת פחות מחצי גרם במשקה.
 
עם זאת, נדרשים מחקרים ארוכים יותר כדי לאשר את ממצאי המחקר, שכן היתרונות צפויים להצטבר לאורך חיים שלמים של תזונה בריאה.