בהלת הקורונה נמשכת: הנגיף הקטלני ממשיך לגבות קורבנות ברחבי העולם ומניין החולים המאומתים במחלה הולך וגדל. מדינות שונות ממשיכות לנקוט בהליכים למען הגנה על אזרחיהן מפני הסיכון להדבק במחלה. נכון לרגע זה, המחלה גבתה כ-908 קורבנות, מספר העולה על מספר הקורבנות מנגיף הסארס שהתפרץ בתחילת שנות האלפיים. מספר החולים המאומתים במחלה כעת על 40 אלף חולים. 

במהלך היממה האחרונה, 61 חולים מאומתים נוספים אותרו בין נוסעי הספינה המוחזקת בבידוד לאחר שעגנה לחופי יפן, מה שמעלה את מספר החולים על הסיפון ל-130 חולים סך הכל. כזכור, על הסיפון נמצאים 3,700 נוסעים סך הכל, ביניהם מספר אזרחם ישראליים.

נוסעים בבידוד על ספינת התענוגות שעגנה ביפן (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)
נוסעים בבידוד על ספינת התענוגות שעגנה ביפן (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)

מדינות נוספות החלו לפנות את תושביהן מאזורי סיכון בסין. בתוך כך, משרד החוץ בקזחסטן פרסם הודעה רשמית לפיה נשלחו שני מטוסים מהמדינה על מנת להשיב את האזרחים למולדת ולהגן על בטחונם ובריאותם. הודעת ממשלת קזחסטן מגיעה בעקבות החלטותיהן של מדינות נוספות לפינוי אזרחיהן מסין, ביניהן סינגפור, הפיליפינים, ארה"ב, אוזבקיסטן, ניו זילנד, ברזיל ועוד. 

גם בישראל נמשכת פעולות ההתגוננות מהנגיף. בהתאם להנחיית שר הבריאות יעקב ליצמן, ולאחר הערכת מצב שהתקיימה בתחילת השבוע, הוחלט לרענן את רשימת המדינות אליהן מומלץ לאזרחים ישראלים שלא לנסוע, אם אין בכך צורך הכרחי. בנוסף לסין, משרד הבריאות ממליץ לישראלים לשקול קיום ביקור בתאילנד, יפן, הונג קונג, סינגפור, מקאו, דרום קוריאה וטיוואן. 

בתוך כך, גורמים במשרד החוץ הגיבו להודעת משרד הבריאות, ומסרו כי "החשש במשרד הבריאות מובן, אך לדעתנו לא נכון להיות הגורם היחידי בעולם שמוציא אזהרת מסע כל כך כוללת, אשר עלולה להביא לפגיעה בקשרים עם אותן מדינות". למעריב נודע כי החלטת משרד הבריאות התקבלה מבלי לקיים התייעצות כלשהי עם משרד החוץ.

נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)
נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)