משרד הבריאות הפלסטיני דיווח הערב (שבת) על איתור שלושה נשאים חדשים של נגיף הקורונה, מה שמעלה את מניין הנדבקים במחלה ל-19. על פי ההודעה, השלושה באו במגע עם החולים השוהים במלון "אנג'ל" בבית ג'אלה הסמוכה לבית לחם, מלון שהפך כזכור למרכז בידוד לחולים ולחשודים כנשאים של הנגיף.

משרד הבריאות הפלסטיני הודיע, כי במלון "אנג'ל" בבית ג'אלה נמצאים כעת 32 אנשים בבידוד, ובמלון פרדייס בבית לחם 15 נוספים. עוד נמסר, כי באקדמיה ביריחו נמצאים 16 בבידוד, שניים במעבר רפיח. על פי ההודעה, 350 איש נמצאים בבידוד ביתי.

בין הנדבקים נמצא הפרקליט הצבאי הפלסטיני. כאמור, בעקבות הידבקותו של האחרון, משרד הבריאות ברשות קרא לעורכי הדין שעבדו עמו להגיע לבתי החולים ולהיבדק באופן מידי. בנוסף, לפי הדיווח, תשעת החולים החדשים הם תושבי בית לחם. העיר נמצאת תחת הסגר, שהטיל עליה ביום חמישי שר הביטחון נפתלי בנט, זאת לאחר שהתגלו בה שבעה חולים חדשים, מה שאומר כי העיר נמצאת תחת סגר כפול.

בתוך כך, ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתיה, הודיע על איסור תנועה אל בית לחם וממנה, זאת כחלק מהמאמצים למנוע את התפשטות הקורונה, לצד הנחייה זו, הורה אשתיה להקים מרכזים רפואיים לטיפול בחולי הנגיף בכל מחוז ברשות.

שרת הבריאות ברשות, ד"ר מאי אל-כילה, הודיעה כי נכון לעת הזו, 120 אנשים נמצאים בבידוד בבתיהם, זאת בנוסף לשלושה מבודדים באקדמיה ביריחו וכן שניים במעבר רפיח. במקביל, דווח על 15 תיירים אמריקנים שהושמו בבידוד בבית מלון בבית לחם. הקונסוליה האמריקאית בירושלים נמצאת בקשר עם משרד הבריאות הפלסטיני בעניינם.

במקביל, מקורות פלסטיניים ברצועת עזה דיווחו כי ציוד מעבדה לגילוי וירוס הקורונה הוכנס לרצועת עזה דרך מעבר ארז בשיתוף פעולה עם ארגון הבריאות הבינלאומי.

לצד ההתפתחויות האחרונות, ביומיים האחרונים תיאמה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים את יציאתן של עשרות קבוצות תיירים משטחי הרשות הפלסטינית לנמל התעופה בן גוריון. זאת לאחר שהתקבלו בקשות מצד הקבוצות ומצד קונסוליות ונציגויות רבות בעקבות גילוי תיירים ופלסטינים שנדבקו בנגיף הקורונה בשטחי הרשות. המנהל האזרחי תיאם את יציאתם בשיתוף כלל כוחות הביטחון, המשטרה, משרד החוץ, המל"ל ומשרד הבריאות.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, אמר כי "בריאות הציבור בישראל ובשטחים הפלסטינים הינה בראש סדר העדיפויות שלנו, בשגרה, ובמיוחד בעת הזו. אנו עושים מאמצים רבים, בשילוב כוחות עם כלל הגורמים, לשמור על בריאותם ושלומם של תושבי האזור".

ראש המנהל האזרחי, תא"ל רסאן עליאן אמר, כי "בימים האחרונים אנו פועלים בשיתוף כלל הגורמים בשטח למיגור התפשטות נגיף הקורונה ביהודה ושומרון. נמשיך לפעול באמצעות כל האמצעים העומדים לרשותנו במטרה להצליח במשימה המשותפת - למען בריאות כלל התושבים".