ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה עדכן על הצעדים החדשים בהם ינקוט משרד הבריאות במלחמה נגד נגיף הקורונה, ואמר כי חובת הבידוד תורחב לכל מי שישוב לישראל מחו"ל. "אנחנו לא מדברים על סגירת שערים, אלא על סגר על אזרחים, והגעת אזרחים זרים. הבריאות קודמת לכל, אלה החיים עצמם. הבריאות מבטיחה את הכלכלה, אם יש התפרצות גדולה של המחלה, יש קושי בקיום המחלה. אני חייב להגיד שאנחנו שוברים את מטה לחמם של הרבה אנשים. קשה להיות שבועיים בבית".

 עוד אמר נתניהו, כי הוא שוחח מוקדם יותר עם סגן נשיא ארה"ב מיק פנס, וציין כי "אנשים מאוד מרשימים מובילים את המאבק העולמי, וחשוב מאוד שיהיה לנו שיתוף מעולה מקסימלי בהתמודוות עם הנגיף. כך סיכמנו. בדגש על שיתוף פעולה טכנולוגי במטרה לפתח שיטות בדיקה, מנגד גם חיסונים. על כך דיברתי עם הצוות המקצועי ועם ד"ר בירקס. הדגש שלנו הוא לנסות להגיע לבדיקה ביתית. הדבר הזה נותן לנו את היכולת להבדיל בין חולים לבריאים בשיעורים גדולים. זה טוב לבריאות ולמניעת הדבקות. טוב לבריאות ולכלכלה".

לאחר מכן הוסיף רה"מ כי נקבעה ישיבה משותפת של הצוות הישראלי והאמריקאי. "אמריקה שיבחה את המדיניות של ישראל, רואים שהדברים בשליטה. היא שיבחה את העובדה שיש לנו אסטרטגיה לאומית".

יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יעקב ליצמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"באשר לשיטת הבידוד", המשיך נתניהו, "אנחנו פועלים לפי הצרכים שלנו, גם בארה"ב מקבלים את זה. הצעדים שלנו הוכיחו את עצמם. אנחנו במצב של שליטה, המחלה מתפשטת במינונים נמוכים. אם נעשה עוד צעדים, זה יוכלל גם בעוד מדינות. זו החלטה קשה. דנו על זה באריכות היום, ונדון גם הלילה. ראש המל"ל יקבל איתי את ההחלטה אחרי התייעצויות. אנחנו לא מדברים על סגירת שערים, אלא על סגר על אזרחים, והגעת אזרחים זרים. הבריאות קודמת לכל, אלה החיים עצמם. הבריאות מבטיחה את הכלכלה. אני חייב להגיד שאנחנו שוברים את מטה לחמם של הרבה אנשים. קשה להיות שבועיים בבית. אני מבין שזה קשה לכם, אזרחי ישראל, אבל אני חייב להגיד שההיענות שלכם מרשימה בקנה מידה עולמי, ואני מודה לכם על כך שאתם נשמעים להוראות של משרד הבריאות. אלו פעולות מצילות חיים", אמר נתניהו.

רשימת המדינות אשר זרים שיגיעו מהן לא יורשו להיכנס לישראל
רשימת המדינות אשר זרים שיגיעו מהן לא יורשו להיכנס לישראל

שר הבריאות יעקב ליצמן עלה לשאת דברים לאחר מכן, ואמר כי מניין הנדבקים בארץ עלה ליותר מ-25 בני אדם. השר הוסיף כי עדכון בנושא יימסר בקרוב. בהמשך ציין ליצמן כי "המדיניות של משרד הבריאות הייתה כבר בהתחלה להחמיר. ראש הממשלה עודד מאוד ללכת לחומרה ולא להקלה, ועצם זה שעשינו זאת - הציל הרבה אנשים".

"הולך להיות יותר קשה, אבל אנחנו בשליטה"

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב נשא דברים אף הוא ואמר כי "זו תקופה מאתגרת בשבילנו. נקטנו בשורה של צעדים לא פשוטים כדי להתמודד עם אתגר גלובלי. הכנסנו שורה של מדינות לחובת בידוד אבל אנחנו רואים מדינות שיש בהן אובדן שליטה על קצב ההדבקה, וזה יחייב אותנו להרחיב את ההגבלות". 

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי "שואלים אותנו אם אנחנו לוקחים בחשבון שיקולים כלכליים - אז אנחנו כל הזמן לוקחים, אבל אם לא תהיה בריאות - לא תהיה כלכלה. הולך להיות אפילו יותר קשה אבל אנחנו בשליטה. בסוף, האנושות ושיתוף הפעולה הגלובלי ינצחו את הווירוס".