הווירוס מתפשט: 14 אנשים אובחנו אתמול כמי שנדבקו בנגיף הקורונה, ביניהם נמצא גם עובד מד"א בשנות ה-40 לחייו, שלא ידוע היכן וממי הוא נדבק. הבוקר (שני) שוחחו אילה חסון וגולן יוכפז בתוכניתם ב-103FM עם דובר מד"א, זכי הלר, שאמר כי העבוד לא היה מאלה שלקחו דגימות מאנשים בידוד. 

"אנחנו במגן דוד אדום כבר כמה שבועות בעומס והצוותים שלנו עובדים לילות כימים ומגיעים לכל מי שזקוק, גם באירועי השגרה, אבל בעיקר באירועי הקורונה", אמר הלר. "אנחנו עונים לטלפונים, עונים לעשרות אלפי שיחות כל יום, מגיעים לבתים של מאות אנשים כל יום כדי לקחת דגימה ובעצם הם כבר מכנים את עצמם לוחמי הקורונה. אנשים שבאמת מגיעים לתוך הבתים, מגיעים הכי קרוב לאותם אנשים שנחשדים כנושאים את וירוס הקורונה ועושים את זה במסירות רבה, עושים את זה בהתנדבות".

אילה: יש פחד? יש היסוס?
"היסוס תמיד יש, חשש תמיד יש, אבל אחנו לא נתקלים באנשים שאומרים 'אנחנו לא רוצים לעשות את המשימה הזאת'. אנחנו נתקלים דווקא באנשים שמגיעים בימים האלו, ישנם המון אנשים שמתנדבים ומגיעים לעשות את המשימות האלה כשליחות, למרות החשש, למרות הפחד, למרות שיש להם בבית משפחות והמשפחות עומדות מאחוריהם. אצל המשפחות יש בדרך כלל יותר חשש אבל בסופו של דבר אנחנו רואים אותם מגיעים יום יום, מתייצבים למשימות ועושים את זה".

גולן: תוכל לספר לנו על העובד שלכם שאובחן כחולה?
"אתמול בשעות הערב המאוחרות התבשרנו שאחד מהאנשים שאובחנו אתמול כחיוביים בבדיקות הוא עובד שלנו. עובד בשנות ה-40 לחייו שהגיע לבדיקות שגרתיות כשהוא פשוט חש ברע, התברר בסופו של דבר בבדיקות שהוא נושא את הנגיף. הוא לא היה מבין אלו שהגיעו לבתים של האנשים לקחת דגימות, הוא לא היה בשום משימה שהייתה קשורה לקורונה".

אילה: הוא היה בחנות הפיראט האדום? בכנסיות עם משלחת הצלבנים? הוא יכול לשחזר מאיפה הוא נדבק?
"אנחנו גם עדיין לא יודעים איפה הוא נדבק, אנחנו ומשרד הבריאות עושים את החקירה האפידמיולוגית הרגילה שעושים לכל חולה שמאובחן, מאתמול בלילה עושים את החקירה הזאת כדי לראות איפה הוא היה, עם מי הוא בא במגע ואני מעריך שבשעות הבוקר היום כבר ידעו יותר. בינתיים עדיין לא ידוע איפה הוא היה ששם הוא נדבק".

גולן: מה עושים עם שאר העובדים?
"מיד בדקנו את הדבר הזה, מי היה איתו במגע מבחינת העובדים והמתנדבים. הם קיבלו הודעה וכמובן נכנסו מיד לבידוד. העניין הזה של הבידוד הוא מאוד מאוד חשוב, אנחנו נתקלנו ביום הבחירות ונתקלים גם עכשיו בזמן שאנחנו באים לקחת את הדגימות בבית של האנשים, אתמול היו 15 מהאנשים שנבדקו שהתגלו כחיוביים וכשאנחנו מגיעים לבתים של האנשים לא תמיד אנחנו מוצאים אותם בבידוד מלא, אלא יכולים לראות אותם עם בני משפחה שלמה שכולם יושבים ביחד".