לאחר שהוחלט על הרחבת חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל, אמר הבוקר (שני) שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי ייתכן שנוסעים שיחזרו מארה"ב לארץ יידרשו להיכנס לבידוד. בהתייחס לכך אמר ליצמן, בראיון בתכנית של אילה חסון וגולן יוכפז ב-103FM, כי "יש טעות בתקשורת, אני הייתי נוכח כשראש הממשלה דיבר עם סגן הנשיא מייק פנס ולא היה שום ויכוח או שאלה, הוא הסכים לכל הדברים ושום בעיה לא הייתה".

"מי שמחליט זה ועדת שרים, כי לדעתי זה ייתן לזה תוקף חוקי יותר", הסביר ליצמן. "דבר שני, זו לא שאלה של אמריקה או לא אמריקה, יש עוד מדינות. השאלה היא אם להחליט על הכול, כי יש גם נושאים של תקציבים, כלכלה וישבו על זה כבר בלילה".

אתה יודע מאיפה העובד במד"א נדבק?
"זו שאלה מטרידה, גורמים במשרד הבריאות עושים תחקיר על כל מקרה ומקרה, ולא בקלות הגענו למסקנות בכל המקרים. גם כאן נגיע למסקנות. אני לא יודע נתונים, בואו נחכה אני מניח במשך היום מקווה שנגלה מאיפה זה בא".

יש סיכוי שביממה הקרובה תצא הנחיה שכל השבים מארה"ב מחויבים בבידוד של שבועיים?
"התשובה - בהחלט כן".

עוד היום?
"יכול להיות, כן".

למה מחכים?
"יש דברים שאנחנו חייבים לעשות".



למה בהקשר של ארה"ב צריך החלטה של ועדת שרים ובכל המדינות שכבר הנחתם לגביהן לא היה צריך ועדה מיוחדת?
"עד עכשיו היה מדינה ועוד מדינה ועוד שתי מדינות - עכשיו זו החלטה גורפת לכל העולם".

הנחיה לארה"ב תבוא כהנחיה כללית עם יתר המדינות בעולם?
"אין טעם לעשות מדינה ומדינה, אם עושים - עושים את כולן".

ייתכן והיום אחה"צ ישראל תודיע שיש בעיה מול כל מדינות העולם וכל מי שמגיע בטיסה ממדינות בעולם חייב להיכנס לשבועיים או שהיא לא תאפשר לנחות בכלל בארץ?
"מדובר על בידוד".

מה יש בנגיף הזה? באיטליה 16 מיליון בעוצר, מספר המתים שעולה בכל רחבי העולם. מה ידוע לנו?
"זו שאלת המיליון, מי יודע? אני יודע כמוך".

כלום?
"שום דבר, אף אחד לא יודע. זה מדביק את האנשים אחרת ממה שהיה ועובדה שלא רואים את זה בבדיקות דם רק בבדיקת משטח גרון. עובדה גם שבינתיים אנשים יכולים להסתובב בלי להרגיש כלום למרות שיש להם את הקורונה".

היו קונספירציות שהנגיף הונדס במכון מחקר ליד מוקד ההתפרצות בסין, ידוע לך על כך?
"אני לא רואה כרגע שיש איזה פתרון, אנחנו בודקים עם הממשלה. נסייר היום גם במקומות שצריך לסייר אבל אני אומר חד משמעית, לא יודעים הרבה על הנגיף הזה וזו אחת הבעיות כאן".

חולה שלא ברור איך נדבק, אם לא ידעו בסופו של דבר איך הוא נדבק מה ישתנה בהנחיות שלכם?
"זה אני אשאיר לאנשי המקצוע להחליט. ברור שאנחנו בכל מקרה שהיה בדקנו ותחקרנו, היו תחקירים על תחקרים כדי להגיע לכל מה שהוא עבר, למי נתן יד, עם מי דיבר, עם מי נפגש, עשינו הכול. אני אומר שהועדה עושה עבודה נפלאה בנושאים האלה, הם שליחים שלנו בכל הדברים האלה ואני יכול להגיד שהם עושים עבודה רצינית, הם זהירים, אנחנו נגיע לזה ונבדוק. אנחנו בגודל האוכלוסייה כמו בשוויץ, בשוויץ יש 300 מקרים ואצלנו יש 38".

אם יהיו מאות או אלפים איך תתמודד מערכת הבריאות עם העומס שיגיע בבת אחת?
"אנחנו הכנו הרבה דברים, הרבה מקומות (שלא נצטרך) לבידודים. אני מניח שכן, אני לא מצפה לאלפים אבל בהחלט אנחנו ערוכים לכל מה שיבוא, השם ישמור".

מהניסיון הפוליטי הרב שלך, לדעתך עומדת לקום ממשלת גנץ עם ליברמן והעובדה בתמיכה של הרשימה המשותפת?
"לכל כלל יש יוצא מהכלל, אני לא יודע להגיד לכם על זה כי אני לא יודע אם גנץ הוא גנץ, אם יש לו את כל חברי הכנסת שלו או לא, ואני לא יודע בדיוק מה איווט זומם לגבי הערבים. יכול להיות שהשנאה שלו לביבי מעבירה אותו על דעתו אז הוא מסכים לשבת גם עם מחבלים".

ככה אתה קורא לח"כ הערבים?
"לא, יש שם אחת".

היבא יזבק?
"היא זאת שמשבחת את המחבלים".

אם היא לא תהיה, תהיה לך בעיה להצטרף?
"לי אין בעיה עם שום דבר, אני לא הולך לשם. גם אם הם יקימו ממשלה - לא אגודת ישראל, לא דגל התורה ולא ש"ס יצטרפו לשם. שטויות במיץ".

אין מצב שתצטרפו אליהם גם אם מדובר רק בתמיכה של הרשימה המשותפת בשלב הראשוני?
"חד משמעית אין מצב, אנחנו בבלוק הימני של נתניהו".

אז בעצם אתה אומר או נתניהו או אחדות?
"או בחירות".

מה עם תקציב של הישיבות?
"לא מחזיקים אותנו, הכול יהיה. יש לכל דבר חוק ולכן גם התקציב נמצא בספר התקציב וצריך לתת את זה. אני לא מפחד".

אתה נשמע מאוד עייף.
"אם תדעו מה עברתי בשבועיים האחרונים מעבר לבחירות..".

ספר לנו.
"קורונה לוקח המון שעות ביום, המון שעות, כמה שאתם חושבים שפה בישראל יש מסיבת עיתונאים וזהו - יש המון ישיבות, בדיקות, גם הבחירות וגם עוד דברים. בקושי שבוע ימים עבר, אין זמן לנוח".