חודשיים אחרי שמאות אלפי ואולי מיליוני אזרחים עמדו במרפסות ומחאו להם כפיים כאות הוקרה על פעילותם ומסירותם בעבודה ובמניעת התפשטות נגיף הקורונה, ברגע האמת, כשהם אמורים היו לקבל את שכרם, האחיות והאחים בבתי החולים מקופת חולים כללית, יוצאים בזעקה על היחס שהם מקבלים ועל הפגיעה בשכרם - למרות ההסכם איתם על עבודה כפולה בתקופת התפשטות הקורונה.

לטענתם, למרות שסיכנו את עצמם בתת תנאים ופעלו במסירות אין קץ, לא נותר להם היום דבר למעט אותם אקורדים מחויכים של מחיאות הכפיים. "היום המוסיקה היא צורמת כתוצאה ממה שקורה איתנו" מלינים האחים והאחיות בבית החולים בלינסון. אחרי שעבדו במשמרות של 12 שעות והיו אמורים לקבל תוספת לשכרם, נדרשים היום האחים והאחיות להחזיר חלק מהתוספת לאחר שדווח להם כי נתגלתה טעות והועבר להם שכר עודף לכאורה. מדובר בלמעלה מ-2,500 אחיות ואחים שנפגעו מהמהלך המדובר.

"אנו רוצים להעלות בפניכם בעיה שחייבת התערבות", כתבו האחים. "אנחנו האחים/ות בתקופת הקורונה, החל מחודש מרץ, עבדנו לילות כימים, סיכנו את עצמנו ומשפחתנו, נחשפנו יום יום לחולי קורונה, חלקנו הוכנסו לבידוד, חלק מצוותי הרפואה והסיעוד אושפז בשל כך. לדברי ההנהלה, כתגמול היינו אמורים לקבל שכר לפי הסכם קיבוצי שנכתב במהלך הקורונה - הסכם קורונה מיוחד. כללית לא עומדת בהסכם, ואחרי שכבר שילמו לנו כמה מאות שקלים תוספת על העבודה שהשקענו פתאום כעת מודיעים לנו שהחליטו לקזז לנו חלק מהסכום בגלל טעות חישוב בחודש הקרוב".

הצוות הרפואי הציג את ההודעה שנשלחה אליו בנוסח האמור: "שלום רב, החודש ישולם שכרך ע"פ הסכם קורונה, לאחר בדיקה ובהסתברות גבוהה שולם לך שכר עודף. במהלך שבוע הבא יערך חישוב מחדש ובהתאם לכך תעודכן. התיקון יבוצע בתלוש יוני 2020. בברכה, מחלקת פרט ושכר בית חולים בילינסון".

על ההודעה הזו יוצאים האחים והאחיות במחאה וטוענים: "פשוט לקחו לנו הכל. ללא כל סיבה. בנוסף על כך, כעת 25 אנשי צוות בבידוד וחמישה אנשי צוות חיוביים לקורונה. אנחנו עובדים בתת תנאים, בחוסר כוח אדם ולא מפסיקים לרגע לטפל בחולים כי זו השליחות שלנו. אבל כמה עוד נוכל לסחוב? אפילו חיטוי כמו שצריך לא עשו במיון. זה מצב קטסטרופלי".

מבית החולים בלינסון נמסר: "הנושא נמצא בטיפול של הנהלת קופת החולים הכללית והוא אינו קשור לבית החולים כלל".

תגובתה של קופת חולים כללית תובא כשתתקבל.