עו"ד עמית בכר, תובע בפרקליטות לשעבר ויו"ר מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM. הוא תקף את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוך אזכור את נאומו החריף אתמול נגד פרקליטות המדינה ומערכת אכיפת החוק. 

בתחילת דבריו, בכר צידד באנשי הפרקליטות וביקר את מהלכי נתניהו: "כל הצוות שנמצא שם, אנשים שעושים את עבודתם מאוד עקביים בעמדות שלהם, לעיתים קל לי יותר לראות את החולשות מבחוץ, אבל החולשות נוגעות לתפיסות עולם מאוד יוקדות או נקרא לזה במירכאות תביעתיות אבל בשום אופן כמובן לא למחשבות על איך אנחנו גורמים להחלפת שלטון. אני חייב לומר שהנאום של אתמול, וזו לא פעם ראשונה, הוא די חזר על עצמו, התהפכה לי הבטן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עוזב את בית המשפט (צילום: פול אורן בן חקון)
ראש הממשלה בנימין נתניהו עוזב את בית המשפט (צילום: פול אורן בן חקון)

הוא הוסיף: "נתניהו בבית המשפט, זה פשוט נאום מביש של אדם שעומד בראש המערכת של מדינת ישראל ותוקף את המערכת שהוא מופקד עליה, את כל הפרקליטות הוא עושה הכללה, מסית נגד בסיס הלגיטימציה של המערכת אכיפת החוק שהוא מופקד עליה ועל הדרך מתיר את דמם של פרקליטים באופן אישי".

עורך הדין הסביר מדוע בחר להשתמש במילים הקשות "התרת דם": "נתניהו אדם שיש לו הרבה מאוד, מאות אלפים, שמאוד אוהבים אותו, הוא מנהיג ויש לו תומכים וכשהוא אומר לתומכים שלו מה שהפרקליטות עושה לי זה מסע ציד כדי להפיל אותי. מעבר לזה שמדובר בשקר, זו הסתה אישית ואנחנו יודעים לאן זה יכול להוביל, לדעתי זה חמור מאוד".

"יש כאן תהליך, הוא דיבר על פגמים בהליך נגדו ואני רוצה לומר דבר אחר, כל נאשם זועק ורשאי לזעוק", הבהיר בכר. "כולם מרגישים שנעשה להם עוול בחלק גודל מהמקרים הפרקליטות היא גוף כוחני וחזק וכשהם טועים היחיד שמשלם את המחיר זה הנאשם, החשוד”. 

עוד ציין כי "נתניהו לא זעק את הזעקה שלו, שמתירה דם של תובעים כדי לתקן את הפגמים במערכת שהוא זיהה. הוא הרבה שנים רה"מ והבעיות המבניות וחולשות הפרקליטות שגומרות הרבה פעמים עוול לנאשמים הוא לא הראשון שזיהה, אלא האחרון שזיהה. הוא שם את עצמו לפני כולם ולפני המדינה, כי הרס של מערכת אכיפת החוק תוביל לאובדן הדמוקרטיה".

בכר הדגיש את צביעות מהלכו של נתניהו בכך ש"הוא לא תקף את המערכת לפני כן, הוא עושה את מה שהוא עושה, וזה מהלך כפול, לשמוט את הלגיטימציה של הפרקליטות כאכיפת חוק ולשים דמויות כמושא לשנאה ועל ידי כך הוא מקווה לגרום ללחץ ציבורי כדי שהמערכת הפוליטית תשיג לו הישג כמו נשיא לחלץ אותו מהדין רק אותו לא נאשמים אחרים שסובלים תחת אותן חולשות של הפרקליטות".

בסוף דבריו כפר בטענות על "מסע ציד" של הפרקליטות ואמר: "בצוות התביעה יש אנשים, אני מכיר את כולם, אנשי ימין, אנשי שמאל, מזרחיים, הם עיוורי צבעים פוליטיים וכשאומרים שהם עושים את זה בכוונה, זה שקר וזה הסתה נגדם, זה גם לא מועיל לתחושות הציבור".