התמכרות היא לא דבר שקל להתמודד אתו. אדם שהתמכר לסמים, אלכוהול, הימורים או כל דבר אחר, מוצא את עצמו לא פעם מבטיח כי הוא יפסיק עם הכל וישוב לחיות את חייו בצורה רגילה לחלוטין, אלא שבמקרה של גמילה החלטות לחוד ומעשים לחוד. לרוב מגיע שלב כלשהו בהתמכרות שבו אדם כבר לא יכול לסייע לעצמו ולהיגמל באופן עצמאי. גם בני המשפחה שלו והחברים שלו כבר יהיו חסרי יכולת לסייע לו במקרה שכזה. במצב שבו אדם מרגיש שהוא לא מצליח להפסיק את ההתמכרות גם אם הוא מאוד רוצה וכן, במצב שבו בני המשפחה והחברים של האדם מבינים כי מדובר על התמכרות שיש לטפל בה באופן הרמטי ומקצועי, זה הזמן לגשת למכון גמילה מקצועי ומנוסה בתחום.

גמילה מהתמכרות- למה דווקא במרכז גמילה?
כאמור, התמכרות היא לא דבר פשוט להתמודדות. כאשר אדם מתמכר לסמים, אלכוהול או הימורים, הוא מפתח תלות משמעותית בהם עד כדי כך שהוא לא יכול להפסיק גם אם הוא רוצה. תהליך גמילה לא פעם ידרוש מהגוף להתנקות. תהליך הניקוי של הגוף מחומרים כמו סמים ואלכוהול הוא לא תהליך קל. לכן, עבור גמילה איכותית, אין ספק שכדאי לבחור מרכז גמילה שיספק לאדם את הסביבה התומכת לתהליך גמילה הן בהיבט של הגמילה הגופנית מהחומר והן בהיבט של תמיכה נפשית לאחר הגמילה הגופנית שתסייע לו לשוב לחייו בתום תהליך הגמילה מבלי שהוא יחזור ברגע הראשון שיתאפשר לו לגורם ההתמכרות שלו.

במרכז גמילה יש צוות מקצועי תומך ומכיל שיודע כאמור כיצד להתמודד בצורה הטובה ביותר עם תהליך גמילה על כל רבדיו. הצוות יספק לאדם סיוע איכותי בתהליך הגמילה שלו. הוא יאפשר לו להתמודד בצורה טובה ויעילה יותר עם תסמיני הגמילה הגופניים וכן לאחר מכן יסייע לו להבין מהו הטריגר שבגינו מלכתחילה אותו אדם פנה לדרך של ההתמכרות. המטרה היא שהאדם יצא ממרכז הגמילה ויתחיל לחיות את חייו מחדש בצורה תקינה וטובה. לרוב האדם יצטרך להמשיך בטיפול ושיקום נפשיים גם לאחר שהוא יצא ממכון גמילה שכן, על מנת שהתהליך אכן יענה על מטרותיו והוא לא יחזור להתמכרות שלו, יש צורך בתמיכה משמעותית גם לאחר תום תהליך הגמילה הנקודתי במכון גמילה.

כיצד בוחרים מכון גמילה?
מכיוון שכיום ניתן למצוא מכוני גמילה רבים, חשוב מאוד לבחור מכון גמילה בצור הטובה ביותר וזאת בכדי שהוא יספק לכל אדם שמגיע אליו לחוות תהליך גמילה איכותי ומקצועי שאכן יסייע לו לשוב לחייו בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות. טרם בוחרים מכון גמילה יש לשים דגש על מספר פרמטרים: ראשית כל, חשוב מאוד לבחור מכון גמילה שיש לו ותק ומוניטין בתחום. אין ספק שתהליך גמילה הוא לא תהליך פשוט ובכדי שהוא יצלח, יש צורך שמכון הגמילה יהיה בעל ניסיון בכל תחומי הגמילה ובעל מוניטין חיובי בתחום שיגרום לכם להבין כי מדובר על מקום שבהחלט נכון עבור כל אדם מכור.

שנית, חשוב מאוד לבדוק מי הצוות המקצועי במכון. הצוות המקצועי שמלווה אדם בתהליך גמילה, חייב להיות בעל הכרות רחבת טווח עם כל סוגי ההתמכרויות, עם האופן שבו הגוף מתנקה מסמים שונים, כיצד ניתן לסייע בהתמודדות עם התופעות הגופניות הנובעות מגמילה וכמובן, כיצד ניתן לסייע לאדם גם לאחר שהגוף שלו מתנקה לא לחזור לסם. צוות מקצועי מנוסה אשר התמודד עם לא מעט מכורים בכל סוג, הוא ללא ספק הבחירה הטובה ביותר עבור כל אדם שמעוניין לעבור תהליך גמילה.