הסיפור של "ברק אורתופדיה" התחיל לפני כ- 4 עשורים. ברק יהושע, טכנאי אורתופדיה מדופלם שרכש את כל הידע ושיטות הטיפול המסורתיות בתחום האורתופדיה פתח עסק קטן, שהלך והתפתח עם השנים, הרבה בזכות היחס החם והאישי, אך בעיקר בשל החלוציות, המעוף והרצון למצוא פתרונות רפואיים מתקדמים שעולם האורתופדיה טרם מצא.

לאורך שנות פעילותו זיהה בעיות שונות בכפות הרגליים שחוזרות על עצמן, וחיפש אחר פתרונות מתקדמים ודרכים חדשניות לבעיות אורטופדיות ופציעות ספורט מתמשכות בכדי להציע מזור לכאב שממנו מטופליו סובלים.

ההתמדה והמקצועיות הובילו אותו לפתח 5 פטנטים ייחודים, שנחקרו על ידי הקהילה המדעית בבתי חולים שונים ברחבי הארץ, הציגו תוצאות מדהימות ואף הוצגו בכנסים בינלאומיים בתחום האורתופדיה.

הפתרון לפצעים כתוצאה מרגל סוכרתית
אחת הבעיות הקשות לטיפול בתחום האורטופדי היא פצע ברגל סוכרתית. מטופלים אלו סובלים מפצעים שעלולים להחמיר (עד לכדי אשפוז וכריתה) ובמרבית המקרים מאוד קשה לטפל.

מדרס ייחודי שפותח על ידי יהושע ברק מבטל את הכוחות המכניים שהפועלים בכף הרגל בזמן עמידה, הליכה או כל פעילות שמפעילה לחץ על הפצע, ובכך מאפשר ריפוי מהיר ואיכותי. השימוש במדרס הוכח כיעיל למניעת היווצרות פצעים ברגל סוכרתית וכמסייע לריפוי מלא של פצעים קיימים. שיטה זו אף נחקרה בבתי החולים ואושרה כפטנט ישראלי-בינלאומי.

הסוף ליבלת שחוזרת
אחת הבעיות השכיחות עמה מגיעים מטופלים ל"ברק אורתופדיה" היא יבלות בכפות הרגליים. אף על פי שישנם טיפולים רבים אצל פדיקוריסטית או אצל רופא עור, הבעיה האמיתית עמה מתמודדים המטופלים היא חזרת היבלת, מכיוון שממשיכים לדרוך על המקום הבעייתי.

על סמך עקרון ביטול הכוחות המכניים, יהושע פיתח מדרס שמונע גירוי מחדש של אזור היבלת ובעצם כל אזור היבלת באוויר ובכך מונע את הופעתה מחדש. מה שמאפשר הקלה מהצעדים הראשונים ומניעת חזרת היבלת בעתיד. ממצאים אלו מגובים במחקרים רפואיים שבוצעו במוסדות רפואיים מובילים בארץ.

ריפוי דורבן ומניעת הופעתו עוד בשלבי דלקת ראשוניים
דורבן היא בין הבעיות הנפוצות כף הרגל. בהיעדר טיפול או בטיפול לא נכון הדלקת עלולה להחמיר והריפוי עלול להימשך זמן רב מאוד. הבעיה היא, שגירוי המקום (דריכה על העקב ומתיחת הרצועה) ממשיך את הבעיה ומונע את הריפוי ולכן לא תמיד מצליחים להציע פתרון ראוי.

מחקרים מצאו שביטול העומסים מעקב כף הרגל ושמירת העקב באוויר בעזרת הפטנט של "ברק אורתופדיה" מאפשרים לנטרל לחלוטין את הגירוי שגורם להיווצרות הדלקת והדורבן, ובכך מסייעים להפחתת הדלקת ולריפוי הדורבן. הקלה מהצעד הראשון. שיטה זו גם כן נחקרה בבתי החולים ואושרה כפטנט ישראלי-בינלאומי.

ברק אורתופדיה (צילום: יח''צ)
ברק אורתופדיה (צילום: יח''צ)

תיקון ויישור קריסת הקרסול - פלטפוס
פלטפוס/ קריסת קרסול היא אחת מן הבעיות הנפוצות בכפות הרגליים. במקרים חמורים ניתן לראות קריסה מלאה של הקשת, מה שעלול לגרום לכאבים עזים ולבעיות אורתופדיות משניות. על ידי פיתוח מדרס ייחודי ניתן לתמוך את קשת כף הרגל, לבטל את העומסים שכף הרגל סופגת ולתרום גם להעלמת הכאב וגם ליציבה טובה יותר ומניעת החמרת הבעיה בעתיד.

הרחבת העסק עמדה על הפרק, ואז נולד פטנט חדש
ברק יהושע שאף לרתום את בנו לטובת הרחבת העסק ולפתיחת סניף נוסף, אך כיאה ליזם ואיש החזון שהוא, עלה במוחו רעיון נוסף – ביטול הצורך בהגעה פיזית לקליניקה, המתנה ארוכה עד להכנת המדרס וביקור נוסף על מנת לקבל את הפתרון, ובכך החל לפתח קו מוצרים שלא מצריכים התאמה אישית, עפ"י שיטותיו הייחודיות. והמוצר הראשון עבור פתרון כאבי העקב/דורבן.

המדרס, המכונה "Heel-Free" בעל מבנה הייחודי שלא מצריך התאמה אישית הבא במטרה לטפל בכאבי העקב/דורבן. בעזרת המדרס הייחודי כל אזור העקב באוויר לחלוטין, מה שמאפשר התנהלות ללא כאבים וזירוז תהליך הריפוי. המוצר כבר נמכר דרך אתר מכירות ייעודי, שההזמנה מתבצעת עפ"י מידת הנעליים בלבד. לאחר ביצוע ההזמנה מקבלים את המוצר עם שליח עד בית הלקוח ולכן אין צורך בנסיעות על מנת לקבל את הפתרון המוצע. 

הליך האבחון והטיפול בברק אורתופדיה
"ברק אורתופדיה" פיתחו פתרון עבור כל בעיה. כל מטופל עובר אבחון על ידי ברק יהושע בעצמו, שבוחן את מבנה כף הרגל ודואג להסביר לכל מטופל כיצד ומדוע נוצרה הבעיה ומה הפתרון שיטיב עמו.

לאחר הסבר מפורט, שהלקוח מבין את שעליו לעשות הוא מתנסה במדרס מהסוג שמיועד לו לפי מידת נעליו. הקדים ברק לעשות והכין אצלו בקליניקה דוגמא קיימת לכל סוג מדרס שהלקוח יכול להתנסות במקום בפתרון. לאחר ההתנסות והבנת ההיגיון מאחורי הפתרון, נלקחות מידות אישיות בעזרת תבנית גבס של כפות רגליו של המטופל ומתחיל שלב פיתוח והכנת המדרסים במעבדה של ברק.

זה אולי השירות הייחודי ביותר של "ברק אורתופדיה", שמבדל אותם מהמתחרות הרבה שיש בשוק המדרסים. האפשרות למדוד את המדרס, ורק אז להחליט האם לרכוש אותו מעניקה למטופלים ביטחון רב, אך מוכיחה מעל הכול, שההטבה שהמטופל זוכה לה מהמדרסים מתחילה מהצעד הראשון.  

"ברק אורתופדיה" מעניקה אחריות מלאה על המדרסים שהיא מייצרת למטופליה. לאחר אבחון מדוייק של ברק והבנת הבעיה מתחייב ברק לפתרון הבעיה ולא- החזר כספי מלא עבור הלקוח.

לאתר האינטרנט של ברק אורתופדיה 
טלפון: 03-501-2001
נקודת המכירה של Heel-Free