מנהל התרופות והמזון בארצות הברית אישר היום (שני) את השימוש בתרופת ה-aducanumab של חברת ביוג'ן אינק (BIIB.O) כטיפול ראשון למחלת האלצהיימר. מאז הבשורה על מתן האישור, החלו מניות החברה לזנק ביותר מ-52% ל-434.25 דולר למניה, זאת חרף המחלוקת האם הראיות הקליניות מוכיחות שהתרופה עובדת.

ד"ר רונלד פיטרסון מומחה למחלת האלצהיימר, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "אישור השימוש בתרופה מהווה בשורה של ממש". הוא הדגיש כי "אלה חדשות טובות עבור חולים עם מחלת אלצהיימר. מעולם לא אושר לנו טיפול". עם זאת, הרופא הסביר כי "לא מדובר בטיפול שיעצור לחלוטין את המחלה, אלא יאט אותה באופן משמעותי".

טיפולי האלצהיימר הקיימים נכון לשנת 2021 נועדו להקל על תסמיני המחלה, בעוד שהתרופה החדשה מכוונת לגורם הבסיסי שלה ומטרתה היא להאט את קצב התקדמותה. ה- FDA אמר כי ביוג'ן תצטרך לערוך ניסוי לאחר האישור כדי לאמת את התועלת הקלינית של התרופה. במדיה והתרופה לא תפעל כמתוכנן, יהיה ניתן להוציא אותה מהשוק. 

החלטת ה- FDA לא הגדירה האם התרופה תתאים רק לחולי אלצהיימר בשלב מוקדם או מתקדם - מה שמעלה את האפשרות שאוכלוסיית הטיפול יכולה להיות גדולה מהצפוי.

בביוג'ן העריכו כי כ-1.5 מיליון אמריקאים יהיו זכאים לטיפול ב-aducanumab, שיינתן בעירוי חודשי, מה שמעלה חשש לעלויות למערכת הבריאות. מספר האמריקאים החיים עם אלצהיימר צפוי לעלות לכדי 13 מיליון איש עד שנת 2050, כך על פי איגוד האלצהיימר.