ד"ר תרזה אירווין, המכנה עצמה "וגינאקולוגית", שיתפה סרטון בטיקטוק שבו הסבירה מהי הטכניקה הנכונה להטלת שתן - וטוענת שמרבית הנשים נוטות לעשות זאת בדרך הלא נכונה - מה שמונע מהן להתרוקן לגמרי ומגביר אצלן את הצורך להתפנות. הטכניקה היעילה, כך היא טוענת, מסייעת לרוקן עוד כחצי ליטר של שתן.

בסרטון הדגימה ד"ר אירווין כיצד נכון עבור נשים להשתין. היא אומרת "האם ידעתן שיש למעשה יותר מדרך אחת עבורנו להשתין?". היא מתיישבת זקופה על הכיסא ומסבירה שזו לא הדרך הנכונה לעשות זאת: "את לא הולכת לרוקן את השלפוחית שלך ככה. שליש מהשתן עדיין יישאר בשלפוחית אם תטילי שתן במצב זקוף כזה". מיד לאחר מכן היא רוכנת קדימה, מניחה את ידיה על הברכיים ומדגימה כיצד יש להשתין: "הדרך הנכונה להשתין היא כמו קאובוי".

הסרטון ששותף בפני 85 אלף העוקבים שלה הפתיע מאוד את הצופות. אחת כתבה: "לא מאמינה שרק היום למדתי כיצד לרוקן את שלפוחית השתן" ואחרת הוסיפה: "הו אלוהים! חשבתי שמשהו לא בסדר איתי כי כל הזמן הזה הייתי צריכה להישען קדימה כדי לרוקן את שלפוחית השתן. מסתבר שזה נורמלי".

השיטה של ד"ר אירווין מגובה רפואית. "הטלת שתן כפולה (Double voiding) היא פרקטיקה של ניסיון לרוקן לחלוטין את שלפוחית השתן על ידי הרפיית המעי הגס, שיפור תנוחת האגן ולקיחת הזמן הדרוש להטלת שתן מלאה", מסבירה האורולוגית ד"ר מריה פרזה גודוי, מייסדת שותפה וראש המחלקה לרפואה מינית ב- Healthy Pleasure Group, "לנשים שמטילות שתן בתדירות גבוהה יותר, בגלל שאימצו הרגלי הטלת שתן לא תקינים או עקב צריכה גבוהה של מים ו/או גירויים כמו שתיית קפה ותה - התרוקנות כפולה יכולה להוות פתרון פוטנציאלי".

היא מסבירה כי צורך תכוף בהטלת שתן שכיחה יותר בקרב נשים צעירות ולעיתים קרובות מדובר בתוצאה של הרגלים נלמדים או צריכת נוזלים מוגברת. בנוסף היא ממליצה להוריד צריכת חומרים מגרים כמו תה, קפה או משקאות מוגזים. ד"ר גודוי הוסיפה כי "התרוקנות כפולה" אינה שיטה הנחוצה לכולם: "חשוב להדגיש שאם כבר יש לך הרגלי הטלת שתן טובים ואין תחושה של דחיפות, אינך צריכה לאמץ שום שינוי בעת מתן השתן".
  
אם בכל זאת אתן מעוניינות ללמוד כיצד עושים את זה נכון, הנה השיטה:
1. התחילי בישיבה על האסלה ורכני מעט קדימה, כשידיך על הירכיים.
2. קחי את הזמן. אין צורך למהר או ליצור לחץ על הבטן.
3. לאחר מתן שתן, המתיני כ-30 שניות והתכופפי מעט שוב כדי להצליח לרוקן עוד את שלפוחית השתן.
3. חשוב לא להפריע לזרם השתן לכל אורכו.

אז מהי התדירות הנכונה?
לדברי ד"ר גודוי, מתן שתן כל 4-3 שעות נחשב לתקין, אך עליך לשוחח עם רופא או מומחה אם את נתקלת באחת מהבעיות הבאות:
1. כל שינוי בדפוס ההתרוקנות הרגיל שלך.
2. אם את מרגישה צורך להפעיל לחץ על מנת להתחיל או לסיים את הטלת השתן.
3. אם יש לך צורך להתפנות יותר משלוש פעמים במהלך הלילה.
4. אם זרימת השתן שלך חלשה וממושכת.
5. אם יש דחיפות או תחושת צריבה בעת מתן שתן, או כל הופעת דם בשתן.